DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
02. maijā, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem joprojām ļoti augsta

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pēdējos piecos gados vidējā atlīdzība par kravas auto un autobusu nodarītajiem zaudējumiem joprojām ievērojami pārsniedz vidējo atlīdzību par citu transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem.

Pēdējos piecos gados (2018. – 2022.gads) kravas transportlīdzekļi bijuši iesaistīti 31500 ceļu satiksmes negadījumos (turpmāk – CSNg), savukārt autobusi – 1828 CSNg. Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem šajā laika periodā bijusi 1994 EUR, savukārt par autobusu nodarītajiem zaudējumiem – 1312 EUR. Pērnajā (2022.) gadā kravas transportlīdzekļi nodarījuši zaudējumus vidēji par 2001 EUR, bet autobusi – par 1359 EUR.

Ja salīdzina 2022.gada datus ar kopējo vidējo atlīdzību statistiku (pērn tā bija 1508 EUR), tad var secināt, ka kravas transportlīdzekļu nodarīto zaudējumu apmērs ir ļoti augsts, savukārt autobusiem – relatīvi zemāks, informē LTAB  valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins: “Kravu pārvadātāji ir salīdzinoši vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, jo ceļu satiksmes negadījumi ir ar smagākām sekām, un kuri turklāt arī ļoti bieži pārsvarā uzturas ārzemēs, kur aprēķināto zaudējumu kompensācijas parasti ir augstākas. Līdz ar to šie transportlīdzekļi tiek vērtēti ar augstāku riska pakāpi ceļu satiksmē.”

Jāatzīmē, ka vidējās atlīdzības apmērs gan kravas transportlīdzekļu, gan autobusu segmentā turpina augt līdz ar kopējo vidējo atlīdzību. Tā, piemēram, vidējā atlīdzība par kravas transportlīdzekļu nodarītajiem zaudējumiem pirms 10 gadiem (2014.gadā) bija 1722 EUR.

Gads

Vidējā atlīdzība par autobusa izraisītu CSNg

Vidējā atlīdzība par kravas a/m izraisītu CSNg

Kopā

2018

1207

1825

1783

2019

1404

2001

1958

2020

1047

2074

2029

2021

1525

2087

2063

2022

1359

2001

1965

Kopā

1312

1994

1955

Interesanti, ka vidējā atlīdzība par pēdējo piecu gadu negadījumiem, kuros kravas transportlīdzeklis vai autobuss bijis cietušais, ievērojami atšķiras. Tā kravas transportlīdzekļu kategorijā tā ir 1847 EUR, savukārt autobusu kategorijā – 939 EUR.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI