Likums paredz, ka ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā, bet nav pārdots vai nodots pārdošanā autoveikalā un kopš tā brīža ir pagājušas vairāk nekā 5 dienas, spēkrata īpašniekam vispirms tas jāatjauno uzskaitē. Tikai pēc šīs darbības veikšanas var iegādāties OCTA polisi un piedalīties ceļu satiksmē. Savukārt, ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites izvešanai no Latvijas, bet nav reģistrēts citā valstī un kopš tā brīža ir pagājušas vairāk nekā 30 dienas, transportlīdzekļa īpašniekam pirms OCTA polises iegādes, vispirms jāatjauno tā reģistrācija Latvijas Republikā.
“Diemžēl pēdējā laikā saskaramies ar aizvien pieaugošu tendenci, kad transportlīdzekļa īpašnieki neuzmanības vai apzinātas ļaunprātības dēļ, neveic likumā paredzētās transportlīdzekļa reģistrācijas vai pārreģistrācijas darbības pilnā apmērā. Šādos gadījumos transportlīdzekļa īpašniekam vairs nebūs iespējams iegādāties OCTA polisi, turklāt var rasties situācija, ka par CSNg gadījumā nodarītajiem zaudējumiem var nākties atbildēt personai, kas joprojām ir tā iepriekšējais īpašnieks,” informē J.Abāšins
Lai stingrāk kontrolētu iespēju izsniegt OCTA polises uz transportlīdzekļiem ar neskaidru statusu attiecībā uz piederību Latvijas Republikā, no 1.aprīļa tiks veiktas izmaiņas OCTA informācijas sistēmā un pie apdrošinātājiem vairs nebūs iespēju nopirkt OCTA transportlīdzekļu īpašniekiem, kas noņēmuši spēkratu no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no tās, bet likumā noteikto dienu laikā nav to izdarījuši un nav atjaunojuši to uzskaitē.
1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.