2022. gada decembrī, salīdzinot ar 2021. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,3 %, liecina CSP apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,4 %, autodegvielas – par 10,9 %.
Salīdzinot ar 2021. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,8 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 10,3 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 10,5 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,2 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 16,2 %.
2022. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 5,8 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 2,5 %.
Apgrozījums samazinājies gandrīz visās mazumtirdzniecības apakšnozarēs. Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 10,4 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,2 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %).
2022. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 8,8 %.
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.