DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. jūnijā, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Maijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,2 %

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2022. gada maijā, salīdzinot ar 2021. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,8 %, autodegvielas – samazinājās par 2,6 %.

Salīdzinot ar 2021. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 65,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 8,9 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 8,2 %) mazumtirdzniecībā. Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,1 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,3 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,4 %). 2021. gada maijā bija spēkā būtiski ierobežojumi tirdzniecībai lielajos tirdzniecības centros.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 23,6 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,2 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,7 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9 %).

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 7,1 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2022. g. maijs %,

salīdzinot ar

2022. g. aprīli (sezonāli koriģēts)

2021. g. maiju (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

98,9

104,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

99,0

102,9

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

98,5

107,8

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

103,9

106,0

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

95,9

97,6

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100,3

99,1

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

99,2

105,6

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

83,3

108,2

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

99,6

108,9

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

93,7

104,9

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

102,2

165,2

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

95,1

83,9

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

101,4

92,7

autodegvielas mazumtirdzniecība

100,2

97,4

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI