2021. gada decembrī, salīdzinot ar 2020. gada decembri, pēc kalendāri koriģētajiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 8,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,2 %, autodegvielas – palielinājās par 4,4 %.
Salīdzinot ar 2020. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 62,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 43,8 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 17,7 %). Apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 18,1 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2021. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 7,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 14,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 5,4 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 68,9 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 30,7 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 29,1 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,6 %).
2021. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 22,1 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2021. g. decembris %, salīdzinot ar |
||
2021. g. novembri (sezonāli koriģēts) |
2020. g. decembri (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
107,2 |
108,3 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
100,3 |
101,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
114,2 |
116,2 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
119,5 |
116,9 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
103,1 |
97,4 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
100,5 |
108,6 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
130,7 |
117,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
129,1 |
143,8 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
98,5 |
101,6 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
100,8 |
114,0 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
168,9 |
162,8 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
112,7 |
108,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
82,4 |
114,1 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
105,4 |
104,4 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.