DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. janvārī, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

2021. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5 %

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5%,liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 3,0 %, autodegvielas – palielinājās par 6,3 %.

2021. gada decembrī, salīdzinot ar 2020. gada decembri, pēc kalendāri koriģētajiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 8,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,2 %, autodegvielas – palielinājās par 4,4 %.

Salīdzinot ar 2020. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 62,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 43,8 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 17,7 %). Apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 18,1 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2021. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 7,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 14,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 5,4 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 68,9 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 30,7 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 29,1 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,6 %).

2021. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 22,1 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. decembris %,

salīdzinot ar

2021. g. novembri (sezonāli koriģēts)

2020. g. decembri (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

107,2

108,3

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

100,3

101,0

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

114,2

116,2

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

119,5

116,9

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

103,1

97,4

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100,5

108,6

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

130,7

117,7

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

129,1

143,8

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

98,5

101,6

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

100,8

114,0

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

168,9

162,8

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

112,7

108,7

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

82,4

114,1

autodegvielas mazumtirdzniecība

105,4

104,4

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI