DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. augustā, 2020
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Šobrīd divus no septiņiem dīzeļvilcieniem ar Krievijas ražotāja dzinējiem skārušas tehniskas problēmas

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Samazinoties “Pasažieru vilciena” rīcībā esošajam ritošajam sastāvam, tādu reisu, kuros būsim spiesti norīkot īsākus sastāvus ar mazāku sēdvietu skaitu, kļūs arvien vairāk. Tas nozīmē, ka jau šobrīd, atgriežoties intensīvākai pasažieru plūsmai, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas. Tāpat arī intensīvākajās pasažieru stundās nebūs iespējams nodrošināt samērīgu distanci starp pasažieriem, kas nepieciešama vīrusa infekcijas COVID-19 izplatības ierobežošanai.

Šobrīd viens no septiņiem AS “Pasažieru vilciens” rīcībā esošajiem DR1A sērijas dīzeļvilcieniem, kas aprīkots ar PAO “Zveda” ražotu dīzeļdzinēju no š.g. 11. augusta ir atstādināts no ekspluatācijas dzinēja bojājuma dēļ. Ņemot vērā ASV noteiktās sankcijas šo dzinēju ražotājam, AS “Pasažieru vilciens” nav iespēju iegādāties šo dzinēju remontam nepieciešamās rezerves daļas, kā dēļ šobrīd nav iespēju veikt pilnvērtīgu dzinēja remontu. Bet otram šī sērijas dīzeļvilcienam tiek veikta dzinēja pārbaude, jo parādījušās indikācijas par iespējamu tā bojājumu.

Arī pārējiem šīs sērijas dīzeļvilcieniem jau ir konstatētas pazīmes, kas liecina par dzinēju resursu izstrādes beigām, līdz ar to drīzumā AS “Pasažieru vilciens” var būt spiesta šos dīzeļvilcienus atstādināt no ekspluatācijas uz nenoteiktu laiku.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis: “Situācija ar ASV noteiktajām sankcijām rezerves daļu ražotājam joprojām nav atrisināta, tādēļ būtībā visi septiņi šīs sērijas dīzeļvilcieni ir riska zonā. Mēs, protams, darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai pēc iespējas drīzāk bojātos vilcienus varētu atgriezt ekspluatācijā, taču jāņem vērā, ka šiem vilcieniem ir ievērojams vecums un nobraukums - vecākais mūsu rīcībā esošais DR1A sērijas dīzeļvilciens ir būvēts 1982. gadā. Līdz ar to pastāv liels risks, ka jebkurā brīdī no ekspluatācijas var tikt atstādināti arī pārējie šīs sērijas dīzeļvilcieni.”

Arī dīzeļvilciens, kurš bija iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā š.g. 4. aprīlī, šobrīd nav un ilgstoši nebūs ekspluatējams.

“Pasažieru vilciens” š.g. maijā jau ir uzsācis iepirkuma procedūru 8 jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai pēc iespējas ātrāk saņemtu jaunus vilcienus pasažieru pārvadājumiem. Iepirkuma līgumu plānots noslēgt līdz šī gada 31. decembrim. Kopumā interesi piedalīties astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumā izteica pieci kandidāti, bet par atbilstošiem kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem ir atzīti trīs ražotāji - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. un Stadler Polska Sp. z o.o. Šie trīs kandidāti, kuru pieteikumi atzīti par atbilstošiem, saņems uzaicinājumu, lai varētu izstrādāt un iesniegt savus piedāvājumus sarunu procedūras 2. kārtā.

 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI