Salīdzinot ar 2019. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 28,7 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 23,0 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,0 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 8,8 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13,0 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,4 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,5 %).
2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. februāris %, salīdzinot ar |
||
2020. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. februāri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
103,5 |
105,0 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
100,7 |
103,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
105,4 |
108,2 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
106,8 |
118,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
103,3 |
123,0 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
111,4 |
125,9 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
102,8 |
96,0 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
113,0 |
128,7 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
102,0 |
112,0 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
103,5 |
113,6 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
110,1 |
107,6 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
96,5 |
92,1 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
101,5 |
101,3 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
104,7 |
100,9 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.