Datu pārraides sakari “dispečers – pilots” sistēmā gaisa kuģa kapteiņa saziņa ar VAS “Latvijas gaisa satiksme” gaisa satiksmes vadības centru notiek elektroniski. Ar drošai gaisa telpas izmantošanai nepieciešamo informāciju gaisa kuģa kapteinis ar dispečeru apmainās, izmantojot datu pārraidi un informācija tiek atspoguļota rakstveidā borta datorā. Šādā veidā saņemtā aeronavigācijas informācija samazina tranzītā lidojošo gaisa kuģu apkalpošanas laiku, atbrīvo radiosakarus, kā arī ir droša un nepārprotama, tādējādi uzlabojot kopējo aviācijas drošuma līmeni.
Attīstoties aviācijas nozarei valstīm jādomā, kā palielināt gaisa telpas kapacitāti, vienlaikus nesamazinot lidojuma drošuma līmeni. Līdz šim dispečera saziņa ar gaisa kuģiem notika, izmantojot balss radiosakarus, kuru frekvences ir ierobežotā skaitā. Turklāt mutiski pārraidīto informāciju var pārprast, kā dēļ saņemto informāciju vajadzēja pārbaudīt un apstiprināt, kas prasīja papildu laiku tranzīta lidojumu apkalpošanai. Vienlaikus radiosakaru problēmu gadījumā bija iespējamība, ka gaisa kuģa un dispečera sakari pārtrūkst, radot risku lidojuma drošumam.
Ieviešot nākotnes tehnoloģijas pilota un dispečera saziņā, papildu informācijas kanāls izslēdz iespējamību sakaru pārtrūkumam starp gaisa satiksmes vadības centru un gaisa kuģi, vienlaikus uzlabojot saņemtās informācijas kvalitāti. Rakstveidā saņemtā aeronavigācijas informācija ir ērtāk un vieglāk uztverama gan gaisa kuģa pilotam, gan dispečeram, kā dēļ nav vajadzīga informācijas precizēšana. Tādējādi būtiski tiek uzlabots kopējais aviācijas drošuma līmenis.
Vienlaikus tiek palielināta Latvijas gaisa telpas kapacitāte, sniedzot iespēju arī nākotnē palielināt tranzītā lidojošo apkalpoto gaisa kuģu skaitu, jo samazinās laiks, kas nepieciešams viena lidojuma apkalpošanai un tiek atbrīvotas balss radiosakaru frekvences saziņai ar gaisa kuģiem.