DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
31. maijā, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība
2
2

Latvijas Universitātē top viengadīga programma skolotāja kvalifikācijas iegūšanai

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Ar mērķi veicināt motivētu un nozarēs pieredzējušu skolotāju ienākšanu skolās, Latvijas Universitātē sadarbībā ar Daugavpils Universitāti un Liepājas Universitāti top otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma “Skolotājs” skolotāja kvalifikācijas iegūšanai viena gada laikā. 

“Jaunveidojamo viengadīgo skolotāju programmu varam uzskatīt par unikālu Latvijas vēsturē, jo šāda iespēja līdz šim nav bijusi: viena gada laikā iegūt skolotāja kvalifikāciju, vienlaikus studējot un strādājot ar mentoru atbalstu un saņemot stipendiju,” uzsver programmas vadītāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore Dr. Paed. Ieva Margeviča-Grinberga, piebilstot, ka arī pēc Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) ieteikuma Latvijā ir jāveicina darba vidē balstīta izglītības attīstība.  

Izglītības un zinātnes ministrijas uzsāktā pedagogu izglītības reforma paredz iespēju iegūt skolotāja kvalifikāciju viena gada laikā, ietverot darba vidē balstītas studijas tiem, kuri jau ir ieguvuši augstāko izglītību. Tas ļauj nozaru profesionāļiem dalīties savās nozaru zināšanās skolās, papildus apgūstot pedagogam nepieciešamās prasmes, kuras atbilst jaunajam “Skola 2030” mācību saturam un pieejai.

Programmā tiks izmantotas mūsdienīgas pieejas studiju procesam: mācīšanās grupas, mācīšanas un mācīšanās vadība, situatīva un personalizēta mācīšanās u.c. Tāpat iecerētas intensīvas mācības vasarā. 

Programmas izveides pamatā ir pieredzes apmaiņā izzinātās un apkopotās tendences skolotāju trūkumam un nepietiekamajai atjaunotnei no tādām Eiropas valstīm kā Šveice, Austrija, Vācija, Lielbritānija, Zviedrija. 

“Programmas veidotāji eksperti klātienē pētīja līdzīgas skolotāju izglītības programmas, piemēram, viesojoties Oksfordas Brūksa Universitātē un Stokholmas Universitātē, kur notika arī intervijas ar studentiem un mācībspēkiem. Tāpat eksperti viesojās Vācijas, Austrijas, Zviedrijas izglītības pārvaldēs un augstskolās, lai apspriestu jaunākās tendences skolotāju trūkuma mazināšanā,” stāsta I. Margeviča-Grinberga.

Studiju programmas izstrādē ir iesaistīti Latvijas Universitātes, Liepājas Universitātes, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas, Daugavpils Universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas mācībspēki, kā arī Eiropas Sociālā fonda projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” eksperti un nodibinājuma “Iespējamā misija” eksperti. Tāpat regulāri tika organizētas diskusijas ar studentiem, darba devējiem, pašvaldībām par studiju programmas saturu un īstenošanas formām.

Studiju programmas īstenošana paredzēta 2020./2021. akadēmiskajā gadā. 

Programmas izveide notiek pateicoties Eiropas Sociālā fonda atbalstam projektā "Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība, pedagoģija un sports" studiju programmas”,  Nr. 8.2.1.0/18/I/004aktivitātes - jaunu pedagoģijas programmu izstrādes īstenošana ietvaros.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI