DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
07. maijā, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Tiesu sistēma

Uzņēmumu reģistrs stāstīs par pieredzi, ieviešot mākslīgo intelektu klientu apkalpošanā

Uzņēmumu reģistrs (UR) mākslīgo intelektu UNA “pieņēma darbā” pirms nepilna gada: 2018. gadā jūnijā tika prezentēts pilotprojekts – pirmais virtuālais asistents UNA (Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts). Tas ir palīgs klientiem 24 stundas septiņas dienas nedēļā, lai rastu atbildes uz būtiskiem jautājumiem par reģistrācijas vai informācijas saņemšanas pakalpojumu iespējām latviešu valodā. UR stratēģija paredz palielināt klientu pašapkalpošanās iespējas un samazināt iestādes darbinieku iesaisti standarta pakalpojumu sniegšanā, kā arī paaugstināt Reģistra resursu izmantošanas efektivitāti un lietderību, attīstot informācijas sistēmu, uzlabojot iekšējos procesus un attīstot sadarbību ar citām iestādēm.

Tagad jaunā tehnoloģija ir kļuvusi par reālu ikdienas palīgu klientu apkalpošanā. Tā uzlabo klientu apkalpošanas kvalitāti, atslogo darbiniekus no vienveidīgām, monotonām darbībām un rada jaunus profesionālos izaicinājumus, tostarp Uzņēmumu reģistrs ir pirmā valsts iestāde, kurā strādā klientu apkalpošanas speciāliste – bota trenere.

UNA guvusi atzinības starptautiskā mērogā. Projekts UNA ir publicēts OECD inovāciju platformā 2018.gada inovāciju sarakstā. Vienlaikus tas ieguva novērtējumu, ieņemot vietu starp pirmajiem simts inovāciju projektiem pasaulē  World  Summit  2018 sarakstā. Mākslīgā intelekta ieviešanu kvalitātes sistēmā novērtēja  International  Quality  Award  2018  ar augstāko novērtējumu pasaulē, kategorijā “Inovāciju ieviešana, izmantojot kvalitātes metodes” (Innovation through Quality Method). 

“Mūsu UNA ir pirmā un šobrīd vienīgā virtuālā asistente valsts pārvaldē. Reģistrā regulāri viesojas kolēģi no citām institūcijām, vēloties izzināt Reģistra pieredzi un to pārņemt savu virtuālo asistentu izstrādē. Tāpēc mēs apzināmies pienākumu dalīties ar savu praktisko un šobrīd faktiski unikālo pieredzi valsts pārvaldē,” stāsta Uzņēmumu reģistra kvalitātes vadības eksperte, mākslīgā intelekta UNA projekta ieviešanas vadītāja  Marika Jančenko.

Lai atklātu mākslīgā intelekta aizkulises un dalītos ar savu pieredzi un izaicinājumiem, “pieņemot darbā” virtuālo asistenti, Uzņēmumu reģistrs aicina uz informatīvu semināru “Mākslīgā intelekta aizkulisespiektdien, 10.maijā pulksten 11.00 Reģistra arhīvā (Starta ielā 1 – lūdzu skatīt attēlu pielikumā). Dalība tikai ar iepriekšēju pieteikšanos https://ej.uz/cu6n, žurnālisti aicināti pieteikties dace.zandfelde@ur.gov.lv

Seminārā piedalīsies:

  • Sandis Karelis, galvenā valsts notāra vietnieks,
  • Marika Jančenko, kvalitātes vadības eksperte, UNA projekta ieviešanas vadītāja,
  • Vikija Elizabete Bergmane, klientu apkalpošanas speciāliste – čatbota trenere.

FOTO un VIDEO iespējas: Pasākums notiek Uzņēmumu reģistra arhīvā, ļaujot semināra apmeklētājiem izjust laikmeta elpu no pagātnes papīra mapēm līdz mūsdienu mākslīgajam intelektam un robotizācijai.  

Ar semināru “Mākslīgā intelekta aizkulises” Uzņēmumu reģistrs iesaistās valsts pārvaldes Atvērto durvju dienās 2019, kuru moto šogad ir “Kā strādā mana valsts?” 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU