DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
06. decembrī, 2016
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Latvijas Universitātes studentu komanda sīvā cīņā iekļūst pasaules visprestižāko programmēšanas sacensību finālā

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Sīvā cīņā, svētdien, 4. decembrī, Sanktpēterburgā notikušajā reģionālajā prestižāko pasaules programmēšanas sacensību ACM ICPC pusfinālā Latvijas Universitātes (LU) programmēšanas komanda – Andrejs Kuzņecovs, Pēteris Pakalns un Aleksejs Zajakins – izcīnīja vietu pasaules studentu komandu programmēšanas sacensību finālā, kurā piedalīsies tikai 100 pasaules visspēcīgākās komandas. Fināls norisināsies 2017. gada 20. - 25. maijā Repidsitijā, Dienviddakotā, ASV. Tik labs sniegums LU komandai izdevies trešoreiz 20 gadu laikā.

Reģionālajā prestižo pasaules programmēšanas sacensību ACM ICPC pusfinālā piedalījās 228 komandas no 13 valstīm. Latviju sacensības pārstāvēja divas LU komandas – LU spēcīgākā komanda (LU1: Andrejs Kuzņecovs, Pēteris Pakalns un Aleksejs Zajakins) kopvērtējumā izcīnīja 14. vietu un turpinās cīņu par medaļām, savukārt otra spēcīgākā LU komanda (LU2: Kristaps Čivkulis, Nikita Larka un Vladislavs Kļevickis) uzrādīja ļoti labus rezultātus, ierindojoties 33. vietā. Sacensību noteikumi paredz, ka finālam var kvalificēties tikai viena komanda no katras universitātes.

LU komandu treneris, prof. Guntis Arnicāns stāsta par sacensību gaitu: "Jau nedaudz pēc sacensību sākuma kļuva skaidrs, ka šogad uzdevumu komplekts nesatur dažus nosacīti vieglus uzdevumus. Pirmie sekmīgie risinājumi tika iesūtīti vēlāk nekā parasti, un bija mazāk komandu, kas spēja pirmajā stundā atrisināt vismaz kādu uzdevumu. Gala rezultāti liecināja, ka starp iedotajiem 13 uzdevumiem tiešām nebija vienkāršu uzdevumu, jo 49 komandas 5 stundu laikā nespēja atrisināt nevienu uzdevumu. Pusstundu pēc sacensību sākuma sāku uztraukties, jo mūsu komandas nebija izrādījušas nekādas dzīvības pazīmes... Negaidīti iepriecināja komanda LU2, kas ap 45. minūti veiksmīgi iesūtīja divu uzdevumu risinājumus un ierindojās ļoti augstajā 7. vietā, bet par komandu LU1 nebija nekādas ziņas. Jau izskatījās, ka komanda kaut kādu iemeslu dēļ nav pielaista startam vai arī ir nopietnas tehniskas problēmas ar datoru.

Pirmās stundas beigās LU1 beidzot sekmīgi iesūtīja pirmo uzdevumu. Vēl pēc nepilnas pusstundas bija gatavs otrais uzdevums, bet ar tik lēnu startu mūsu spēcīgākā komanda pēc pirmajām divām stundām bija patālu pat līdz pirmajam pussimtam. Atrisinot trešo uzdevumu, abas komandas turējās ap 50. vietu ar mazām cerībām pietuvoties labākajām komandām. Balstoties uz statistiku, prognozes nebija iepriecinošas, jo mūsu komandām pēdējā laikā sacensību noslēgumā neizdodas iesniegt sekmīgus risinājumus. Visas cerības tika liktas uz trešo stundu, kas mūsu komandām parasti bijusi veiksmīga.

Grūtie uzdevumi apturēja arī pārējās komandas, un mūsu komandas pamazām sāka kāpt uz augšu – LU2 pēc 3,5 stundām ar pieciem uzdevumiem pacēlās uz 24. vietu, bet LU1 pēc brīža ar sešiem atrisinātiem uzdevumiem uzlēca uz 9. vietu. Šajā brīdī citu komandu treneri sāka apsveikt ar sasniegto. Atlikušajā pusotrā stundā jau ierasti neveicās, un mūsu komandas vairs nespēja neko atrisināt. Izanalizējot informāciju, kas bija savākta par pēdējo stundu, bija liela pārliecība, ka esam tikuši finālā. Tas apstiprinājās apbalvošanas ceremonijā, jo tika izcīnītas ļoti augstās 14. un 33. vieta, kas ir vislabākais divu LU komandu panākums līdz šim, iepriekšējais rekords bija 2005. gadā, kad tika iegūta 15. un 37. vieta."

"Sacensības šogad izvērtās spraigas – iesākām lēni, jo vieglākajiem uzdevumiem bija neērti ievaddati, ar kuriem neuzmanības dēļ pazaudējām laiku, taču ceturtajā stundā bijām jau 9. vietā. Pēdējā stundā strādājām pie diviem dažādiem uzdevumiem, diemžēl nepietika laika pabeigt tos līdz galam. Pēc sacensībām izdarījām secinājumus, ka jāpiestrādā pie pēdējās stundas stratēģijas. Kopumā mēs esam priecīgi, ka iekļuvām finālā un tuvākos mēnešus veltīsim laiku gan dažādu uzdevumu risināšanai, gan sacensību stratēģijas apdomāšanai," stāsta LU spēcīgākās komandas dalībnieks Pēteris Pakalns.

Pasaules studentu programmēšanas sacensības (ACM ICPC) ir senākās un prestižākās akadēmiskās programmēšanas sacensības pasaulē. Katru gadu sacensībās piedalās vairāk nekā 40 000 dalībnieku, kas pārstāv vairāk nekā 2700 universitātes no vairāk nekā 100 valstīm. Sacensību ceturtdaļfināli un pusfināli norisinās reģionos visos apdzīvotajos kontinentos, savukārt uz fināla sacensībām dodas ap 100 pasaules spēcīgāko komandu. 

Latvijas Universitāte šajās sacensībās piedalās jau kopš 1996. Gada, un patlaban ir vienīgā universitāte, kas pārstāv Latviju. Iekļūt pasaules finālā LU komandām līdz šim bija izdevies divas reizes – 2012. gadā, 112 pasaules spēcīgāko komandu konkurencē iegūstot dalīto 18. vietu, un 2014. gadā, 122 komandu konkurencē iegūstot dalīto 45. vietu.

LU komandas sacensībām sagatavo LU Datorikas fakultātes profesors Guntis Arnicāns un viespētnieks no Kazaņas Federālās universitātes Kamils Hadijevs. LU studentu komandu dalību sacensībās atbalsta: A/S "Exigen Services Latvia", SIA "Datakom" un VISMA grupas uzņēmumi Latvijā.  Ziedojumu administrē Latvijas Universitātes Fonds.

Attēlā: (no kreisās) Pēteris Pakalns, Aleksejs Zajakins, Andrejs Kuzņecovs.

Foto: Jeļena Poļakova, LU Datorikas fakultāte

Jeļena Poļakova,
LU Datorikas fakultātes sabiedrisko attiecību speciāliste

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI