PTAC secina, ka reklāma veicina bezatbildīgu aizņemšanos, jo tiem patērētājiem, kuri nav SIA "Creamfinance" klienti, bet vēlējās tikt uz koncertu bez maksas, aizņemšanās nodrošināja šādu iespēju. PTAC ieskatā, dažādi izklaides un atpūtas pasākumi, nav primārās nepieciešamības pakalpojumi, bez kuriem patērētājs nevarētu iztikt. Līdz ar to - aicinājums aizņemties, lai apmeklētu koncertu bez maksas, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai, neizvērtējot tā nepieciešamību.
PTAC aicina patērētājus aizņemties atbildīgi, izvērtējot kredīta nepieciešamību un savas iespējas to atmaksāt: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/atbild-ga-aiz-em-s
Reklāma izplatīta ar SIA "Inbox" starpniecību, to izsūtot vienu reizi 8. janvārī no vietnes www.inbox.lv uz patērētāju e-pasta adresēm, kā arī vairākos televīzijas kanālos un radio ēteros laika periodā no 2016. gada 11. janvāra līdz 14. februārim.
2016. gada 22. martā PTAC pieņēma lēmumu, ar kuru SIA "Creamfinance" piemēroja naudas sodu EUR 6325,00.
PTAC aicina reklāmas veidotājus un izplatītājus veidot patērētāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi, ievērojot normatīvo aktu prasības.
Lai skaidrotu savu interpretāciju un palīdzētu komersantiem izprast negodīgas komercprakses aizlieguma likuma normas, veidojot kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, PTAC ir izstrādājis Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai patērētāju kreditēšanas jomā: http://www.ptac.gov.lv/sites/default/files/docs/fin_vadlinijas_komercprakse.pdf.
Saite uz lēmumu: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/sia-creamfinance-latvia
Sanita Gertmane
Patērētāju informēšanas un
komunikāciju daļas vadītāja