Latvija sociālajā tīklā "Facebook"
Lai veicinātu Latvijas starptautisko atpazīstamību un izmantotu sociālo tīklu sniegtās iespējas, Valsts kanceleja (VK) sadarbībā ar Latvijas institūtu (LI) pagājušā gada 6.septembrī izsludināja radošo konkursu, kurā meklēja pretendentus, kas būtu gatavi izveidot valsts oficiālo lapu sociālajā tīklā "Facebook". Par labāko radošo risinājumu oficiālās lapas izveidei tika atzīts reklāmas aģentūras "Leo Burnett Riga" piedāvājums.
Latvijas mājaslapas sociālajā tīklā "Facebook" pamatideja ir: ja tev patīk Latvija, Latvijai patīc tu. Ar lapas palīdzību valsts iestādēm ir iespēja komunicēt citādi, nekā tas bija ierasts līdz šim. "Šī ir iespēja spodrināt Latvijas tēlu pasaulē un veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību. Jautājums ir tikai, cik ļoti caur šo jauno komunikācijas kanālu spēsim cilvēkus ieinteresēt un informēt par to, kas ir Latvijā – par kultūru, ievērojamākajām vietām -, un tā veicināt gan Latvijas atpazīstamību, gan tūrisma pieplūdi, gan arī nodot tos vēstījumus, kas mums ir svarīgi," skaidro Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.
"Šajā projektā viens nav karotājs, viens neko nevar izdarīt. Un Latvija ir zeme, kura diez vai pārsteigs pasauli ar ļoti dārgiem projektiem un milzu apjomiem. Es domāju, šis projekts ir radies tāpēc, ka Latvija var pārsteigt pasauli ar kaut ko tādu āķīgu, radošu un varbūt arī nebijušu," norāda LI direktore Karina Pētersone.
Nu ir aizritējis vairāk nekā mēnesis, kopš Latvija pievienojās pāri par 800 miljoniem "Facebook" lietotāju un uzsāka aktīvu komunikāciju šajā sociālajā tīklā, un tai jau ir pieteikušies vairāk nekā 23 tūkstoši sekotāju, kas ik nedēļu saņem informāciju par Latviju. Plānots līdz gada beigām piesaistīt 100 tūkstošus sekotāju. "Leo Burnett Riga" direktors Ansis Egle norāda: "Sekotāju skaits Latvijas lapai liecina par to, ka Latvijā radītas idejas uzrunā cilvēkus."
Saturs un izmaksas
Kopš šā gada 27.janvāra reklāmas aģentūra "Leo Burnett Riga" kopā ar LI un VK veido Latvijas lapu un saturu "Facebook". Latvijas institūta izveidotā konsultatīvā padome, kuras sastāvā ir gan ministriju un valsts iestāžu pārstāvji, gan nozaru eksperti, uzraudzīs lapas saturu.
Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andris Teikmanis norāda, ka "mēs ejam laikam līdzi un spējam komunicēt ar cilvēkiem jebkurā pasaules punktā. Pats galvenais, lai cilvēki pasaulē zinātu, ka ir Latvija - interesanta valsts ar dinamisku attīstību, un gribētu tai sekot līdzi".
"Latvijas mājaslapas sociālajā tīklā „Facebook” pamatideja ir: ja tev patīk Latvija, Latvijai patīc tu."
Lapas saturs tiek veidots angļu valodā, un tās mērķauditorija ir "Facebook" lietotāji, kas interesējas vai varētu interesēties par Latviju. K.Pētersone norāda, ka sociālais tīkls "Facebook" palīdzēs valsts pārvaldei vēstīt radoši par lietām, par kurām ir vērts pasaulei pastāstīt šādā veidā.
Pagājušajā gadā izsludinātais konkurss par oficiālo valsts lapu sociālajā tīklā "Facebook" tika rīkots bez valsts finansējuma, un arī turpmāk valsts budžeta finansējums šim projektam nav paredzēts. Nākotnē ir plānots piesaistīt sadarbības partnerus, kuri būtu ieinteresēti pozitīva Latvijas tēla veidošanā.
Radoši risinājumi
Latvija sociālajā tīklā "Facebook" – tā ir iespēja iepazīties ar informāciju par Latvijas sasniegumiem, unikāliem notikumiem sabiedriskajā un politiskajā dzīvē, inovatīviem uzņēmumiem un notikumiem kultūras un sporta jomā. Līdztekus tiek dota iespēja piedalīties dažādās aktivitātēs. Piemēram, vēl nesen norisinājās akcija, kurā, nospiežot "Like" pogu bija iespējams piedalīties krāsns kurināšanā. Sasniedzot noteiktu temperatūru, tika izcepta pirmā latviešu rupjmaize virtuālajā vidē, kuras pagatavošanā (nospiežot "Like" pogu) iesaistījās 63 063 "Facebook" lietotāji no 83 pasaules valstīm.
"Lapas saturs tiek veidots angļu valodā, un tās mērķauditorija ir „Facebook” lietotāji, kas interesējas vai varētu interesēties par Latviju."
"Facebook" lapā tiek piedāvāts arī iesaistīties interaktīvās nodarbēs, kā, piemēram, apgūt latviešu valodu pirmajā virtuālajā latviešu valodas skolā. Sociālā tīkla lietotājiem šajā skolā ir iespēja noklausīties un iemācīties dažādas frāzes desmit dažādu tēmu kategorijās.
"Leo Burnett Riga" direktors atklāj, ka laikā gaitā ir plānots stāstīt par dažādām dzīves jomām padziļināti, tai skaitā arī par ekonomiku, sportu, kultūru, latvisko dzīves veidu un par latviskām tradīcijām. Tas tiks darīts kopā ar tiem cilvēkiem Latvijā, kas spēj uzrunāt pārrobežu auditoriju.
Uzziņai
Ikvienam ir iespēja iesaistīties Latvijas popularizēšanā. "If you like Latvia, Latvia likes you" lapas veidotāji aicina ikvienu iesaistīties un palīdzēt nest Latvijas vārdu pasaulē, spiežot "Like" un "Share" pogu Latvijas oficiālajā "Facebook" lapā www.latvialikes.lv.