Labdien! Man jautājums ir sekojošs, kur es varu griezties pēc palīdzības, vai vispār ir kādas iespējas šo situāciju risināt? Tūlīt izskaidrošu. 01.05.2013. noslēdzu līgumu ar SIA „Niro fondi” apsaimniekotāju firmu par dzīvokļa īri. Es parakstīju īres līgumu par dzīvokli ar visām ērtībām. Parakstīšanas brīdī mani brīdināja, ka dotajā momentā nebija karstā ūdens, jo nozagts sūknis, bet pēc divām nedēļām karstais ūdens atkal būšot un arī ka apkures pieslēgšana var nedaudz aizkavēties. Es tam visam piekritu, ja jau ūdens būs un apkure arī, tad jau viss kārtībā. Un vēl arī solīja, ka kāpņu telpa vienmēr tiekot turēta tīra.
Rezultāts, šodien ir 09.01.2014. - tā arī silto ūdeni neesmu sagaidījusi. Visu 2013.gada vasaru tiku maldināta ar stāstiem, ka drīz būs, ka vēl visi neesot samaksājuši utt. Tikai vasaras beigās man paziņoja, ka jau jūnijā sākumā „Rīgas siltums” esot uzlicis plombu sakarā ar parādiem un tiks noņemta līdz ar apkures pieslēgšanu. Arī solītā tīrā kāpņu telpa nebija taisnība: vienmēr piemētāta un piecūkota kā miskaste ar visu iespējamo, piečurāta ar nelabu smaku, un vēl mētājās šļirces un metāla karote. Tur secinājumus nav grūti izdarīt, kādam nolūkam tas viss lietots. It kā ar to nepietiktu, arī par apkuri tiku maldināta.
Pēc apkures sezonas sākšanās tika solīti datums pēc datuma, kad tiks pieslēgta apkure un ka māja bez apkures nepalikšot. Decembra sākumā pēc neskaitāmiem sazvanīšanas mēģinājumiem un īsziņu rakstīšanas saņemu atbildi, ka, redziet, apkuri vispār nepieslēgs, līdz ar to karsto ūdeni arī. Jautājums, kur es varu saņemt atbildes, kā risināt šo jautājumu, kam piesūtīt medicīnas izdevumu rēķinu [par radītajām veselības problēmām bērniem un arī pašai]. Dzīvokli pilnvērtīgi izmantot nevaram, jo jāspiežas visiem vienā istabā, lai to uzturētu kaut cik siltu. Vai šis jautājums vispār kaut kā ir risināms, jeb vienkārši mūsu valstī tā ir pieņemta prakse ņirgāties par cilvēkiem? Kāpēc man un maniem bērniem ir jācieš dēļ citu parādiem, konkrētā ēkas adrese ir Maskavas 39.
Jūsu sašutums ir saprotams, taču tas vien, ka pati godprātīgi maksājat komunālos maksājumus diemžēl nav šķērslis apkures/siltā ūdens atslēgšanai visā mājā sakarā ar ievērojamiem pārējo īpašnieku parādiem, jo centralizētās apkures un ūdens piegādes sistēmas pārbūve, līdz ar to arī apkures atslēgšana tikai parādniekiem parasti dabā nav iespējama. Šī jautājuma izlemšana ir attiecīgās pašvaldības būvvaldes kompetencē, kurai arī var uzdot jautājumu par iespēju pieslēgt godprātīgo dzīvokļu īpašniekiem (īrniekiem) silto ūdeni un apkuri.
Tas nozīmē, ka vispirms ir jānoskaidro, kurš ir vainojams pie siltās ūdens un apkures atslēgšanas - apsaimniekotājs vai tomēr dzīvokļu īpašnieki, jo nav pienācīgi maksājuši par sniegtajiem pakalpojumiem. No teksta, visticamāk, izriet, ka tomēr īpašnieki ir vainojami, jo "sakarā ar parādiem „Rīgas siltums” uzlicis plombu". Līgumā norādītais, ka "dzīvoklis ir ar visām ērtībām", nozīmē tikai to, ka dzīvoklī dabā atrodas visas labierīcības un pastāv iespēja nodrošināt siltumenerģijas piegādi. Ja daudzi īpašnieki nav pienācīgi maksājuši par siltumenerģiju, tās padevi pārtrauc „Rīgas siltums”, nevis mājas apsaimniekotājs.
Attiecībā uz kāpņu telpas tīrību - apsaimniekotajam ir jānodrošina sētnieks, taču sētniekam nav pienākums 24 stundas diennaktī kopt kāpņu telpu. Pienākums nepiesārņot kāpņu telpu gulstas uz dzīvokļu īpašniekiem, un, ja viņi šo pienākumu neievēro, ir tiesības vērsties pašvaldības policijā.
Par medicīnas izdevumu piedziņu ir tiesības vērsties vispārējas jurisdikcijas tiesā pret vainīgām personām (iespējams, tie ir dzīvokļu īpašnieki, kuri nav maksājuši par apkuri), ja vien pastāv iespēja pierādīt cēloņsakarību starp to, ka veselības problēmas radušās tieši siltā ūdens un apkures neesamības dēļ.
Izrietoši no visa Jūsu aprakstā nosauktā, kas liecina, ka dzīves apstākļi konkrētajā dzīvesvietā Jūs neapmierina un tas ir īrēts dzīvoklis, Jums būtu jāapsver iespēja dzīvesvietu mainīt.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!