E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 318
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: E-vide
7
7

Kā iegūt e-parakstu?

Publicēts pirms 13 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
04. janvārī, 2011
Aivars

Labdien! Vēlos noskaidrot, kā praktiski es varu izveidot savu elektronisko parakstu, kas derētu visiem valsts institūciju dokumentiem (piemēram, VID EDS elektroniskais paraksts visur neder) un kur to reģistrēt? Vai ar šo parakstu es varu parakstīt savu izveidotu dokumentu Word vai Exel formātā vai tikai speciālās programmās? Paldies.

A
atbild:
06. janvārī, 2011
Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs
Sintija Brante, Sertifikācijas pakalpojumu daļas speciāliste

E-parakstam var pieteikties gan fiziska persona, gan juridiska persona.

1. Ja vēlas pieteikties kā fiziska persona, persona, ņemot līdzi pasi – autovadītāja apliecība neder –, dodas uz vienu no Latvijas Pasta nodaļām (http://info.e-me.lv/wp-content/uploads/2010/09/Eparaksts_27092010_Pieteik%C5%A1an%C4%81s_ORG_LP.pdf), izvēlas sev atbilstošāko e-paraksta pakalpojuma paku ( http://info.e-me.lv/wp-content/uploads/2011/01/Eparaksts_03012011_izmaksas.pdf), veic samaksu par to, un Latvijas Pasta operators pieņem pieteikumu no personas e-parakstam, kuru persona pašrocīgi paraksta.

2. Ja vēlas pieteikties kā juridiska persona, persona sazinās ar LVRTC, noslēdz līgumu par e-parakstu, veic rēķina apmaksu un līgumā minētās personas dodas pieteikties uz Latvijas Pastu.

Būtiski ir saprast, ka, lai kā arī tiktu noformēta e-paraksta iegāde, e-paraksts ir saistošs tikai un vienīgi fiziskai personai, bet tas neliedz parakstīt dokumentus juridiskās personās vārdā, ja vien to paredz statūti, nolikums vai kādi citi personu tiesību regulējoši dokumenti.

Pēc pieteikuma parakstīšanas Latvijas Pasta nodaļā, pēc aptuveni 1,5 nedēļas e-paraksts tiek izgatavots. Personai uz pieteikumā norādīto adresi tiek piegādāts PIN kods ierakstītā vēstulē un uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi vai pasta adresi (atkarībā no tā, kā persona norāda par informācijas saņemšanas veidu e-pastā vai pa pastu) tiek nosūtīts paziņojums par viedkartes izgatavošanu un aicinājums doties uz Latvijas Pastu to saņemt.

Svarīgi. Lai dokumentu saņemtu, obligāti līdzi jābūt pasei. Viedkarti var saņemt tajā nodaļā, kuru persona pieteikumā norāda par piegādes filiāli. Pieteikuma formas, cenas, pasta nodaļas un cita informācija ir pieejama vietnē www.e-me.lv, kā arī var zvanīt diennakts palīdzības dienestam 67018989.

Iegūtais e-paraksts ir vienīgais Latvijā atzītais drošais elektroniskais paraksts un ar šo e-parakstu parakstīti dokumenti ir uzskatāmi par pašrocīgi parakstītiem dokumentiem un tos ir jāpieņem valsts institūcijām, kā arī citiem uzņēmumiem, ja par to iepriekš vienojas.

Labs saturs
7
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas