Vai pašvaldību iestādēm (bibliotēkām, kultūras centriem), kuras iegādājas biroja preces līdz 200 eiro gadā, ir obligāti tas jādara elektroniskajā iepirkumu sistēmā? Preču pasūtīšana ir apgrūtinoša, nesaprotama kvalitāte, optimizēti grozi ar lielu (nevajadzīgu) kvantumu. Vai pašvaldība var slēgt līgumus ar Latvijas (lokālajiem) veikaliem, kas nodrošina šādu preču iegādi?
Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 16. panta septīto daļu pašvaldībām un pašvaldību iestādēm ir pienākums preces un pakalpojumus iegādāties no centralizēto iepirkumu institūcijas vai ar tās starpniecību, ja attiecīgās preces vai pakalpojumi iekļauti Ministru kabineta noteiktajā preču vai pakalpojumu grupā un to līgumcena 12 mēnešu laikā attiecīgajā preču vai pakalpojumu grupā ir 4000 eiro vai lielāka. Tas nozīmē, ka pašvaldībām un to iestādēm nav pienākuma iepirkt tām nepieciešamās Ministru kabineta noteiktās preces vai pakalpojumus centralizēti, ja katrai no tām nepieciešamo līdzīgu preču vai pakalpojumu paredzamā līgumcena 12 mēnešu laikā ir mazāka par 4000 eiro (vai aprakstītajā situācijā līdz 200 eiro), un konkrētajā gadījumā pašvaldība vai pašvaldības iestāde nepieciešamās preces var iegādāties, piemēram, vietējā veikalā.
Papildu skaidrojums par pašvaldību un pašvaldību iestāžu pienākumu iegādāties preces un pakalpojumus no centralizēto iepirkumu institūcijas vai ar tās starpniecību pieejams biroja tīmekļa vietnē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!