Salīdzinot ar 2024. gada augustu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 22,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,1 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,0 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,1 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,5 %).
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,8 %.
CSP dati
2025. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 20,0 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,1 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 14,8 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 11,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,8 %).
2025. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,3 %.
Mazumtirdzniecības indeksi
(salīdzināmajās cenās)
2025. g. augusts %, salīdzinot ar | ||
2025. g. jūliju (sezonāli koriģēts) |
2024. g. augustu (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība | 101,0 | 104,3 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm | 99,7 | 99,1 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā | 102,2 | 109,4 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces | 120,0 | 115,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos | 96,2 | 101,6 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība | 103,2 | 122,8 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība | 104,1 | 114,0 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība | 85,2 | 116,1 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība | 99,6 | 108,2 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība | 88,5 | 97,5 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība | 110,1 | 112,9 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos | 104,9 | 105,9 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos | 101,9 | 96,9 |
autodegvielas mazumtirdzniecība | 99,9 | 100,4 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem, tai skaitā pa nozarēm, pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija par uzņēmumu darbību.
Metodoloģiskie skaidrojumi:
Dati par mazumtirdzniecības apgrozījumu tiek apkopoti veicot mazumtirdzniecības uzņēmumu izlases apsekojumu, kura datu avots no 2025. gada augusta galvenokārt ir Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtie PVN deklarāciju dati par kopējo darījumu vērtību. Neliela izlases iekļauto uzņēmumu daļa, par kuru saimniecisko darbību nav pieejami aprēķinu metodoloģijai piemēroti administratīvie dati, CSP iesniedz ikmēneša pārskatu par apgrozījumu.