“Gājēju pāreju pirms šķērso, apstājies un abas puses vēro!”;
“Telefonu liec pilnīgā mierā un satiksmi nesalaid galīgā sierā!;
“Drošības jostu piesprādzē, arī ja sēdi aizmugurē!”,
“Autobusā noteikumi tādi paši – iekāpjot piesprādzējamies aši!”,
“Arī blakussēdētājam atgādini, ka par drošības noteikumiem zini!”,
“Neklausies austiņās mūziku, ja brauc, nedzirdēsi, kad brīdinošie signāli kauc!”;
“Ar skrejriteni uz ceļa skatīties steidz, telefonā vienreiz lūkoties beidz!”, aicina ielu gudrību meistars Asvalters
Satiksmes ministrijas rīcībā esošās aptaujas dati liecina, ka viens no lielākajiem drošības riskiem, piedaloties ceļu satiksmē kā gājējam ir nevērība pret notiekošo apkārt – viedierīču lietošana un velobraucējiem, elektroskrejriteņu un citu rīku lietotājiem – aizsargelementu trūkums, tāpēc aicinājums vecākiem, skolotājiem pārrunāt ar bērniem un jauniešiem ceļu satiksmes noteikumus. Īpaši akcentējot drošību – braucot autobusos uz svētku norises vietām, ir jāpiesprādzējas; uz gājēju pārejām ir jāpārliecinās vai to šķērsot ir droši; piedaloties satiksmē jāaizmirst par viedierīču lietošanu.
Tāpat svarīgi atcerēties par noteikumiem, kas jāievēro, braucot ar velosipēdu un elektroskrejriteni. Normatīvais regulējums nosaka, ka no 1. jūlija elektroskrejriteņu braucējiem ir obligāta OCTA, tāpat ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Noteikumi paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājiem līdz 17 gadiem obligāti ir jālieto aizsargķivere, kā arī jābūt velosipēda vai jebkura cita transportlīdzekļa vadītāja apliecībai.
Arī velosipēdu vadītājiem jāņem vērā, ka līdz 17 gadu vecumam ir jābūt velosipēda vai jebkura cita transportlīdzekļa vadītāja apliecībai, kā arī ķiveres lietošana līdz 16 gadu vecumam ir obligāta. Tāpat velosipēdam jābūt aprīkotam ar lukturiem – priekšā baltas krāsas un aizmugurē sarkanas krāsas lukturim, kam jābūt iedegtiem, braucot diennakts tumšajā laikā.
Satiksmes ministrijas pasūtītajā un “Norstat” veiktajā aptaujā, kurā piedalījās 1341 respondents, 58% iedzīvotāju par galvenajiem bērnu un jauniešu drošības riskiem, pārvietojoties ar mikromobilitātes rīkiem, uzskata viedierīču lietošanu. 56% respondentu minēja arī aizsargelementu trūkumu, bet 41% – luksoforu signālu ignorēšanu. Līdzīgi aptaujas rezultāti bija iepriekš veiktajā aptaujā, kad 64% respondentu uzskatīja viedierīču lietošanu par galveno risku ceļu satiksme, 45% aptaujāto minēja aizsargelementu trūkumu, bet 43% – nepareizu ielu šķērsošanu.