Briselē notiks diskusija par izstrādes stadijā esošo ES Jūrniecības industrijas stratēģiju un ES Ostu stratēģiju, kur pārrunās abu stratēģiju tvērumu un prioritātes. “Šajos ģeopolitiskajos apstākļos ir ļoti svarīgi nodrošināt ES konkurētspēju un stratēģisko autonomiju. Būtiski ir veicināt interesi par darbu ES jūrniecības industrijās, lai uzturētu zināšanas un ekspertīzi par šo nozari. Tāpat nepieciešams paredzēt saikni starp abām stratēģijām un Ilgtspējīga transporta investīciju plānu, lai veicinātu alternatīvo degvielu un attiecīgās infrastruktūras pieejamību ES ostās”, sarunās uzsvērs SM valsts sekretāra vietniece Elīna Šimiņa-Neverovska.
Diskusijās plānots atzīmēt, ka nolūkā nodrošināt ilgtspējīgās aviācijas degvielu (SAF) gan Latvijas, gan Baltijas reģionā, Satiksmes ministrija un Igaunijas Klimata ministrija kopīgi īsteno projektu, kurā tiek vērtēta SAF ražošanas iespējamība. Latvija atbalsta plašāku programmu un atbalsta instrumentu ieviešanu, kas būtu īpaši vērsti uz SAF ražošanas projektiem gan ES līmenī. Tāpat diskusijās Latvija uzsvērs, ka ir jādomā par SAF pieejamību īpaši pēc 2030. gada, ne tikai cenu, bet arī pieejamības ziņā globālajā līmenī, vienlaikus Eiropas Savienībai nezaudējot savu konkurētspēju.
Sarunās par Ilgtspējīga transporta investīcijas plānu, atbalstām Latvijas uzņēmumu dalību stratēģiskajā instrumentā – Eiropas nozīmes kopīgo interešu projektos (Important Projects of Common European Interest, turpmāk – IPCEI), kā arī līdzdalību ES industriālajās aliansēs. Šie liela mēroga, stratēģiskie un pārnacionālie projekti apvieno zināšanas, finanšu resursus un ekonomikas dalībniekus visā ES, lai pārvarētu būtiskas tirgus vai sistēmiskas nepilnības un risinātu sabiedrībai nozīmīgas problēmas. IPCEI ietvaros var īstenot rūpnieciskos pētījumus, eksperimentālo izstrādi, kā arī tehniski ekonomiskās priekšizpētes projektus. Tādējādi Latvijas iespējamā dalība IPCEI tiek izvērtēta, ņemot vērā projekta apjomu, partnerus un tā sinerģiju ar nacionālo plānošanu.