“Aktualizētais dokuments atbilst reālajai situācijai, nesolot to, ko nav iespējams izdarīt. Vienlaikus stratēģija dod lielāku elastību kontekstā ar reģionu ekonomisko attīstību, jo reģionālo un vietējo ceļu būvniecībā lielāka loma būs pašvaldībām. Tās vairāk varēs ietekmēt lēmumus par ceļu pārbūvi, piemēram, lai atbalstītu biznesa attīstību savā teritorijā”, uzsver satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs.
Stratēģijā noteiktais mērķis ir izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts autoceļu tīklu, nodrošinot ES valstu sasniedzamību no Rīgas vienas stundas laikā, novadu centru sasniedzamību pa melno segumu un valsts autoceļu pieejamību. Stratēģija paredz ES valstu sasniedzamību un Rīgas apbraukšanu pa divu brauktuvju ceļu. Savukārt reģionālo un vietējo ceļu sasniedzamības nodrošināšanai lielāka loma noteikta pašvaldībām, dodot iespēju kāpināt ekonomisko izaugsmi. Tagad līdztekus pagasta pārvaldes sasniedzamībai, pašvaldībai ir iespēja izvēlēties ceļa pārbūvi arī uz citu nozīmīgu vietu. Aktualizētajā stratēģijā ir noteikts, ka valsts autoceļu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī pieejamība tiek nodrošināta ar ikdienas uzturēšanu.
Tāpat dokumentā ietverti tādi jautājumi kā pašvaldību teritoriju plānojumos noteiktās teritorijas autoceļu attīstībai, inženiertīklu izvietošana pie ceļiem u. c.
Ekspertu darba grupā piedalījās Autoceļu padomē iesaistīto organizāciju, kā arī institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji, kas ir saistīti ar autoceļu jomu.
Priekšlikumus var iesniegt līdz 4. jūnijam vietnē: https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/91999ac5-8efe-49a0-a0a9-4984c68a7927?fbclid=IwY2xjawKjyHVleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBNOVFzRU5jc1ZmdDYwNUVQAR5a_S6ynDfNAChw0jIvy-LsQboVcFWwqZkZfsqESkPutDaCc2MugUSp-awm-A_aem_d1abO-mJ_lWgQYCUqTRmeA.