Trešdien Salacas tilta būvlaukumā notika tehniskā ekskursija uzņēmuma AS RB Rail pārstāvjiem. Tajā VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) un būvuzņēmēja NB & TILTS speciālisti iepazīstināja ar būvdarbu gaitu un izaicinājumiem tajā.
Jaunā Salacas tilta būvdarbu laikā satiksme Salacgrīvā tiek organizēta pa pagaidu tiltu, LVC pārstāvji to trešdien apsekoja. Kā pagaidu tilts Salacgrīvā tiek izmantots valsts īpašumā esošais saliekamais tilts. Maija sākumā tam ir pastiprināts brauktuves klājs, uzliekot jaunas metāla plātnes uz esošā klāja.
Kā jau informējām, pirms diviem mēnešiem LVC pieņēma lēmumu veikt ieguldījumus valstij piederošajā saliekamajā pagaidu tiltā. Tas darīts, lai mazinātu iespēju, ka klājs tiek bojāts dēļ tā, ka pa to pārvietojas pārslogots kravas transports ar masu, kas pārsniedz 52 tonnas. Remontdarbi izmaksāja 165 000 eiro, lai tos veiktu, no 6. līdz 13. maijam bija slēgta satiksme pār pagaidu tiltu. Pēc jaunu metāla plātņu izbūves, pagaidu tilta klājs ir vienmērīgs, līdz ar to ir arī samazinājies troksnis, ko rada transports, kas pa to pārvietojas.
Pagaidu tilta parametri un risinājums ir iekļauti jaunā tilta būvprojektā, ko bija pasūtījusi un akceptējusi pašvaldība. Kā zināms, tilts pār Salacu bija Limbažu (agrāk Salacgrīvas) pašvaldības pārziņā un bija nonācis ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, satiksme tur vairākus gadus notika reversā kārtībā. 2022. gadā pašvaldība pasūtīja jauna tilta būvprojektu.
Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, no 28. februāra smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā. Neskatoties uz to, autovadītāji joprojām bieži pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus un ierobežojumus.
Uz Tallinas šosejas (A1) Vitrupē darbojas svēršanas iekārta, kas nodrošina kravas transportlīdzekļu masas kontroli kustībā. Saskaņā ar tās datiem, aprīlī ir bijuši 100 gadījumi, kad kravas transporta masa pārsniedza 52 tonnas. No tiem divas trešdaļas pārvietojās virzienā no Rīgas uz Salacgrīvu, bet viena trešdaļa – Rīgas virzienā.
Kā zināms, bez speciālās atļaujas un maršruta saskaņošanas pa autoceļiem Latvijā drīkst pārvietoties kravas transports, kas nav smagāks par 44 tonnām. Satiksmes uzraudzību, tostarp Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli veic Valsts policija (VP). LVC arī sniedz VP informāciju no svēršanas iekārtas.
Jauna tilta būvniecība
Ņemot vērā to, ka pašvaldība ilgstoši nevarēja realizēt tilta pārbūvi, tas pārņemts valsts īpašumā un VSIA Latvijas Valsts ceļi bija uzticēts sagatavot dokumentāciju finansējuma piesaistei un organizēt būvdarbus.
Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Būvdarbus veic PS NB & Tilts, būvuzraudzību nodrošina AS Ceļuprojekts. Jaunā tilta būvprojektu izstrādāja SIA Projekts 3. Jaunā četru laidumu tēraudbetona siju tilta būvniecība šobrīd norit pēc plāna. Būvdarbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī.
Atgādinām, ka transportam, kas ir smagāks par 44 tonnām, satiksme pa pagaidu tiltu joprojām slēgta, apbraucamais ceļš ir caur Limbažiem un Aloju. Smagsvara kravas transportam satiksme pār Salacu Salacgrīvā tiks atjaunota pēc jaunā tilta atklāšanas.
Publicitātes attēls