Pašvaldības iepriekšējais lēmums par nesaskaņošanu nav balstīts uz vēlmi ierobežot uzņēmējdarbību vai kavēt mobilitātes attīstību, bet gan uz objektīviem infrastruktūras un satiksmes organizācijas apsvērumiem, kas būtiski ietekmē gan satiksmes drošību, gan pilsētvides funkcionalitāti.
Pirmkārt, prāmju termināla apkārtnes ceļu infrastruktūra nav piemērota lielgabarīta transportlīdzekļu, tostarp divstāvu autobusu, kustībai un apgriešanās manevru veikšanai. Promenādes posms pie termināla ir intensīvi izmantots gājēju un velobraucēju kustībai, un tajā nav izveidota piemērota platforma apgriešanās manevriem, kas atbilstu reģionālā maršruta autobusu tehniskajām prasībām. Šādu pieturvietu izveide vai infrastruktūras pārveide prasītu būtiskas pilsētvides izmaiņas un ieguldījumus, par kuru nepieciešamību pašvaldība šobrīd neredz pietiekamu pamatojumu.
Otrkārt, jānorāda, ka Prāmju termināla piegulošā teritorija – Ventas promenāde – ir bieži izmantota publisku pasākumu norises vieta, kuru noteiktos laikos nākas pilnībā vai daļēji slēgt transportlīdzekļu kustībai. Tas attiecas, piemēram, uz pilsētas svētkiem, koncertiem, sporta aktivitātēm un citiem pasākumiem. Šādos gadījumos netiek nodrošināta piekļuve ar autobusu, kas var radīt saziņas grūtības ar pasažieriem, neskaidrības par pieturas pieejamību un ietekmēt maršruta regularitāti. Tādēļ pieturas izveide vietā, kur nav iespējams garantēt stabilu piekļuvi visa gada garumā, nav uzskatāma par ilgtspējīgu risinājumu.
Treškārt, attālums no Ventspils autoostas līdz prāmju terminālim ir neliels – aptuveni 450 metri, ko pasažieri var ērti veikt kājām pa drošu un pieejamu gājēju infrastruktūru, tai skaitā Ventas promenādi.
Pašvaldība augsti novērtē ECOLINES iniciatīvu un pasažieru apkalpošanas kvalitāti, taču uzsver, ka sabiedriskā transporta pieturvietu saskaņošana balstās uz rūpīgu transporta plūsmas, drošības un infrastruktūras iespēju izvērtējumu. Esošajā situācijā minētās pieturas iekļaušana maršrutā būtu tehniski un satiksmes drošības ziņā nepiemērota.
Vienlaikus pašvaldība ir gatava dialogam un sadarbībai, lai nākotnē meklētu alternatīvus risinājumus, kas sekmētu gan pasažieru ērtības, gan saskaņotu ar pilsētas infrastruktūras iespējām.