DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Kultūra

Starp 13 pretendentiem otra LNOB valdes locekļa amatā izraudzīta Astra Irmeja-Šēfere

Publicitātes foto.

Kultūras ministrijas (KM) izsludinātajā atklātajā konkursā uz valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību (VSIA) “Latvijas Nacionālā opera un balets” (LNOB) valdes locekļa amatu attīstības un sadarbības jautājumos 13 pretendentu vidū par spēcīgāko atzīta līdzšinējā LNOB Mākslinieciskās darbības plānošanas nodaļas vadītāja Astra Irmeja-Šēfere.

A. Irmeja-Šēfere LNOB mākslinieciskās darbības plānošanas un producēšanas darbus, starptautiskās sadarbības un kapitālsabiedrības attīstības uzdevumus veic jau 18 gadus; profesionālās gaitas 1997. gadā uzsākusi kā Latvijas Nacionālās operas direktora asistente, pēc tam izglītojošo projektu producente, kopumā Latvijas operai un baletam veltot 23 darba dzīves gadus. Viņa strādājusi arī kā maģistrantūras un doktorantūras studentu uzņemšanas un karjeras koordinatore divās Amerikas Savienoto Valstu (ASV) universitātēs.

Jaunajai LNOB valdes loceklei ir maģistra grāds mākslās, kas iegūts absolvējot Indianapolisas Universitāti ASV. Viņa pabeigusi arī profesionālo studiju programmu latviešu–angļu–latviešu valodas tulkošanā Latvijas Universitātes Moderno valodu fakultātē, kur pirms šīm studijām iegūts bakalaura grāds angļu–zviedru filoloģijā.

“Konkursa komisija guva pārliecību, ka Astrai Irmejai-Šēferei ir pieredze darbā ar dažādām komandām: gan pastāvīgu, gan arī īslaicīgu radošo komandu vadīšanā un motivēšanā kopīga rezultāta sasniegšanai. Kā ilggadēja Latvijas Nacionālās operas un baleta darbiniece Astra demonstrēja dziļu izpratni par organizācijas tālāko attīstību, ir patiesi ieinteresēta starptautiskajā sadarbībā un personāla profesionālajā izaugsmē,” norāda konkursa komisijas priekšsēdētāja, KM valsts sekretāre Dace Vilsone.

LNOB valdes locekļa attīstības un sadarbības jautājumos uzdevumi ir plānot un organizēt attīstības projektus atbilstoši budžetam, kā arī piesaistīt ārējo avotu finansējumu to īstenošanai, organizēt LNOB darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, plānot mākslinieciskā un tehniskā departamenta cilvēkresursu attīstību, plānot un organizēt saimniecisko darbību, t.sk. izrāžu ražošanas procesu, veicināt jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi, veidot studijas, kā arī operas un baleta klases, plānot, organizēt un pārstāvēt LNOB starptautiskajos tīklos un citos pasākumos, t. sk. attiecībā uz kopražojumiem un izrādēm ārvalstīs.

Jau ziņots, ka amata kandidātiem izvirzītās prasības ir: nevainojama reputācija, akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (izņemot pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību), vismaz piecu gadu darba pieredze valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā vai šim amatam tieši padota vadības līmeņa darbinieka amatā, kas nodrošina vadības kompetences un zināšanas, kuras nepieciešamas, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus LNOB, brīvi pārvalda valsts valodu un vismaz divas svešvalodas, pieredze stratēģiskās vadības, korporatīvās pārvaldības vai administratīvās vadības jautājumos.

Tāpat amata kandidātiem tika prasīta arīdzan pieredze starptautisku projektu īstenošanā, tostarp finansējuma piesaistē un plānošanā, kā arī pārstāvniecība starptautiskās sadarbības platformās, organizācijās un tīklos, pieredze starptautiskās sadarbības jomā, vēlama pieredze projektu vadībā, t. sk. projektu īstenošanas finanšu instrumentu piesaistē un izmantošanā, vēlama pieredze ilgtermiņa attīstības plānu izstrādē un īstenošanā, zināšanas un izpratne par kultūras nozari, īpaši par mūzikas un skatuves mākslu, zināšanas un izpratne par valsts kapitālsabiedrības darbību un vadību, zināšanas un izpratne par nacionālajām un starptautiskajām organizācijām un sadarbības tīkliem, saimniecisko vadību un iepirkuma procesiem, kā arī personāla vadību un krīžu (pārmaiņu) vadību, mārketinga vadību.

LNOB valdes loceklim noteiktā mēneša atlīdzība ir 7047,00 eiro pirms nodokļu nomaksas.*

LNOB valdes uzdevums ir izstrādāt un īstenot institūcijas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem, vadīt un organizēt kapitālsabiedrības nepārtrauktu darbību: īstenot māksliniecisko un kultūrizglītojošo darbību, nodrošināt līdzsvarotu operas un baleta žanra attīstību, kā arī plānot perspektīvo un sezonas repertuāru, plānot finanšu un saimniecisko darbību atbilstoši šīs VSIA budžetam, organizēt LNOB darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, kā arī apsaimniekot tās īpašumā, valdījumā un lietošanā esošo mantu. Tāpat valdes uzdevums ir organizēt LNOB administratīvo darbību, tostarp cilvēkresursu un dokumentu pārvaldīšanu, statistisko datu apkopošanu un analīzi, nodrošināt, lai LNOB piešķirtie valsts budžeta u. c. finanšu līdzekļi tiktu izlietoti atbilstoši stratēģijā formulētajiem mērķiem un manta izmantota likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi.**

* Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumos Nr. 63 Noteikumi par publiskas personas kapitālsabiedrību un publiski privāto kapitālsabiedrību valdes un padomes locekļu skaitu, kā arī valdes un padomes locekļu mēneša atlīdzības maksimālo apmēru” paredzētais.

** Latvijas Nacionālās operas un baleta likuma 7.1 pants, Nacionālās operas statūti u. c. normatīvie akti.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI