Ceturtdienas, 28. novembra, vakarā Rīgas domes pārstāvji tikās ar Bieriņu, Atgāzenes, Āgenskalna un Torņkalna apkaimes biedrībām, lai apspriestu iespējamos risinājumus un potenciālās problēmsituācijas, ko var radīt satiksmes slēgšana pār Altonavas pārvadu. Ņemot vērā, ka teritorijā ap Altonavas pārvadu lielākā daļa ielu ir dzīvojamās zonas, apbraucamie ceļi netiks veidoti. Mārupes iedzīvotāji, kuriem ikdienā ir jānokļūst Rīga, aicināti izmantot maģistrālās ielas, piemēram, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vienības gatvi, Lielo ielu un Upesgrīvas ielu, nevis Bieriņu apkaimes mazās ieliņas.
Šogad K. Ulmaņa gatvē ir noslēgušies būtiski būvdarbi, starp Rīgu un Mārupi izveidojot jaunu savienojumu, kā arī uzlabojot jau esošu. No jauna ir izbūvēts Lielās ielas savienojums ar K. Ulmaņa gatvi, savukārt Upesgrīvas ielas savienojums ir pārveidots, veicot uzlabojumus. Tāpat savienojums ar K. Ulmaņa gatvi ir Liepājas ielai un Ojāra Vācieša ielai.
“Šī tilta slēgšana nav Rīgas domes izvēle – veicot tilta regulāru tehnisko apsekošanu, eksperti ir atzinuši, ka automašīnu kustība pār to vairs nav pieļaujama, tāpēc satiksme pār tiltu ir jāslēdz. Jāatgādina, ka “Rail Baltica” izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus. “Rail Baltica” plāni joprojām ir neskaidri, taču Rīgas domei ir pienākums rīkoties un, tā kā tiltu salabot nav iespējams, tas tiks nojaukts un vietā uzbūvēts jauns,” norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
Iepriekš jau ziņots, ka pēc Altonavas pārvada tehniskās izpētes rezultātu saņemšanas, pieņemts lēmums pārvadu pārbūvēt. Tuvākajā laikā departaments sāks darbu pie iepirkuma dokumentācijas “Altonavas pārvada pārbūve” gatavošanas, kurai sekos iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija.
Rīgas pašvaldība pastāvīgi monitorē pārvada tehnisko stāvokli un veic tā ikdienas uzturēšanas darbus. Ņemot vērā, ka pārvads šķērso trasi, kuru bija paredzēts pārbūvēt infrastruktūras objekta “Rail Baltic” ietvaros, nojaucot esošo pārvadu, pašvaldība līdz šim neveica kapitālieguldījumus tā remontdarbos. Vēl joprojām “Rail Baltic” īstenotāji nav snieguši konkrētas atbildes par saviem plāniem attiecībā uz šo posmu, bet pašvaldības uzdevums ir rūpēties par drošu un ērtu satiksmi, tādēļ, izvērtējot drošības riskus, pieņemts lēmums par pārvada slēgšanu.
Pēdējā atzinumā par pārvada tehnisko stāvokli, secināts, ka pārvada velves bojājumu apjomi ir palielinājušies. Plaši bojājumi ir brauktuves hidroizolācijā, tādēļ, mitruma un sala radītu bojājumu dēļ, betons ap plaisām izdrūp. Tāpat tika konstatēti svaigi betona izdrupumi velves vidusdaļā un pie ietvju konsolēm. Betona izdrupumi veidojas arī transportlīdzekļu radītās slodzes dēļ. Izdrupumiem no pārvada, krītot uz dzelzceļa sliežu zonu, rodas apdraudējums arī vilcienu satiksmei. Jau iepriekšējā atzinumā par pārvada tehnisko stāvokli pašvaldība bija saņēmusi rekomendācijas veikt esošās konstrukcijas nojaukšanu un jauna pārvada būvniecību.