Projekta mērķis ir sekmēt Latvijas jauniešu medijpratību un informācijpratību, īstenojot izglītojošas nodarbības 9-12. klašu audzēkņiem Latvijas izglītības iestādēs un tajās padziļināti aplūkojot trīs šābrīža aktualitātes medijpratībā – sociālo mediju TikTok kā informācijas meklētājrīku un tā radītos riskus, slavenību identitāšu izmantošanu maldinošās publikācijās un mākslīgā intelekta radītu saturu.
Pie skolēniem viesojās LU pētnieki Klinta Ločmele, Anastasija Tetarenko-Supe, Velta Skolmeistere, Viktorija Tkačenko, Laura Uzule, Raivis Vilūns, Kaspars Līcītis, Mārtiņš Pričins, Līna Lontone un ViA pētnieces Māra Arāja, Agnese Dāvidsone un Liene Ločmele.
Projekta vadītāja, LU docente Laura Ardava-Āboliņa stāsta, ka atgriezeniskā saite no skolēniem liecina, ka patlaban intereses centrā ir mākslīgā intelekta jautājumi – gan nianses, kā var atpazīt tā radītu saturu, gan iespējas to izmantot labiem nolūkiem, savas produktivitātes veicināšanai, gan izmaiņām darba tirgū, ko nesīs mākslīga intelekta klātesamība mūsu ikdienā. Skolēni atklāja, ka medijpratības un sociālo mediju jomā nākotnē viņus interesētu arī sazvērestības teoriju veidošanas un izplatīšanas mehānismi, kriptovalūtu problemātiskie aspekti, kā arī prasmes, kā atpazīt krāpniecisku saturu internetā un nekļūt par tā upuriem. u.c.
KM un LU sadarbības projekta “Medijpratības nodarbības Latvijas izglītības iestādēs” ietvaros tika veiktas izglītojošas aktivitātes, ieguldot valsts budžeta finansējumu 38 000 eiro (neieskaitot PVN) apmērā.
Jau ziņots, ka 2022. gadā KM un LU īstenoja līdzvērtīgu sadarbības projektu - “Medijpratības un informācijpratības nodarbības Latvijas austrumu pierobežas reģionu mācību iestādēs.” Tā ietvaros LU Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļas mācībspēki noturēja medijpratības nodarbības 993 audzēkņiem no 21 Latvijas Austrumu pierobežas skolas.