DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
11. decembrī, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Kultūra
1
1

Eksperti diskutēs par tehnoloģiju lomu izglītības kvalitātes un pieejamības veicināšanā 

Publicitātes attēls

Ceturtdien, 14. decembrī, norisināsies UNESCO Globālā izglītības monitoringa ziņojuma “Tehnoloģijas izglītībā” atklāšanas pasākums Latvijā. Pasākumā notiks ekspertu diskusija “Kā efektīvi izmantot tehnoloģijas izglītības kvalitātes un pieejamības veicināšanā?”, spriežot par pedagogiem, vecākiem un izglītības jomas ekspertiem aktuālu jautājumu, vai un kā tehnoloģijas uzlabo mācību procesu un kā izmantot tehnoloģijas taisnīgi un mērķtiecīgi. 

Pasākumu atklās Izglītības un zinātnes ministre un konsultatīvās padomes “Izglītība visiem” priekšsēdētāja Anda Čakša, valodas tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” līdzdibinātājs un valdes loceklis Andrejs Vasiļjevs un UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre Baiba Moļņika. Ieskatu UNESCO Globālā izglītības monitoringa ziņojuma galvenajās atziņās sniegs tā vadītājs Manos Antoninis. 

Diskusijā “Kā efektīvi izmantot tehnoloģijas izglītības kvalitātes un pieejamības veicināšanā?” piedalīsies Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne profesore Linda Daniela, valodas tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” līdzdibinātājs un valdes loceklis Andrejs Vasiļjevs, Limbažu Valsts ģimnāzijas direktore un Neatkarīgās izglītības biedrības biedre Gunta Lāce, kā arī jaunais students un Latvijas Radio 5 personība Toms Putniņš 

Diskusiju vadīs Ata Kronvalda fonda padomes loceklis Edgars Bērziņš.  

Pasākuma tiešraide 14. decembrī no plkst. 11.00 līdz plkst. 12.30 tiks nodrošināta sabiedriskā medija portālā LSM.LV.  

UNESCO Globālā izglītības monitoringa ziņojums “Tehnoloģijas izglītībā”, kura apakšvirsraksts ir “Rīks, bet ar kādiem noteikumiem?”, aicina valstis rūpīgi izvērtēt, kad tehnoloģijas ir piemērotas izglītībai. Tajā tiek pievērsta uzmanība tādiem jautājumiem kā tehnoloģiju ietekmei uz izglītības kvalitāti, tehnoloģiju pozitīvajām un negatīvajām ietekmēm vienlīdzīgu mācīšanās iespēju nodrošināšanā, priekšnoteikumiem, kas ietekmē tehnoloģiju efektivitāti, kā arī tam, vai tehnoloģiju lietošana ir ilgtspējīga un ilgtermiņā nodrošina nepieciešamās pamatprasmes un augstākā līmeņa prasmes.   

Ziņojuma autori ir neatkarīga starptautisku ekspertu komanda, kas izveidota UNESCO uzdevumā. Tajā uzsvērts, ka izglītības sistēmām vienmēr ir jānodrošina, ka izglītojamo intereses ir pirmajā vietā un digitālās tehnoloģijas tiek izmantotas mācīšanās atbalstam, bet neaizstāj cilvēku savstarpējās attiecības, mijiedarbību un zināšanu apmaiņu.  

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI