DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
24. novembrī, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība
2
2

Iepazīstinās ar Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma IEA ICCS 2022 pirmajiem rezultātiem

Otrdien, 28. novembrī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitāte (LU) konferencē iepazīstinās ar Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 pirmajiem starptautiskajiem un Latvijas rezultātiem.

Pētījuma rezultātu paziņošana un diskusija ar rīcībpolitikas veidotājiem notiks 28. novembrī pulksten 11.00 Latvijas Universitātes Lielajā aulā un tās atklāšanā piedalīsies Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša un Latvijas Universitātes rektors Indriķis Muižnieks. Ar pētījuma rezultātiem iepazīstinās Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošā pētniece, Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma IEA ICCS 2022 Latvijā vadītāja  Ireta Čekse. Pēc iepazīstināšanas ar pētījuma rezultātiem notiks diskusija ar rīcībpolitikas veidotājiem par jauniešu līdzdalību pilsoniskajās un politiskajās aktivitātēs: jaunais atskaites punkts pilsoniskajā izglītībā Latvijā.

Pasākums būs skatāms arī tiešraidē Youtube platformā, kā arī klātienē, reģistrējoties https://ej.uz/ICCS2022-registracija.

Dalība starptautiskos izglītības pētījumos ir viens no pasākumiem, ko Izglītības un zinātnes ministrija ar Eiropas Savienības fondu atbalstu īsteno, lai veidotu ilgtspējīgu un efektīvu izglītības sistēmu un tās resursu pārvaldību. 

Par ICCS pētījumu

ICCS pētījums ir plašākais un vispatverošākais pilsoniskās izglītības pētījums pasaulē. Latvija ICCS pētījumā piedalās jau ceturto reizi, ICCS pētījuma virsmērķis ir izpētīt, cik lielā mērā pētījuma dalībvalstu jaunieši ir gatavi uzņemties dažādas pilsoniskās lomas. Pētījumā piedalījās 22 pasaules valstis un divas Vācijas pavalstis Ziemeļreina-Vestfālene un Šlēsviga-Holšteina. IEA ICCS 2022 ciklā izceltas četras jomas: ilgtspējība, digitālā vide, dažādība, jauniešu uzskats par politiskajām sistēmām. 

Pētījumā noteica skolēnu pilsoniskās zināšanas un spēju analizēt un meklēt iemeslus par pilsoniskās izglītības tēmām. Saturiski jautājumi tika uzdoti par pilsoniskajām institūcijām un sistēmām, pilsoniskajiem principiem, pilsonisko līdzdalību, pilsoniskajām lomām un identitāti.

Otro reizi Latvija pētījumā piedalījās ar nacionālajiem jautājumiem. Šoreiz aptaujā tika iekļauti jautājumi, ar kuru palīdzību noskaidrots skolēnu viedoklis par valsts drošības garantu, piederības izjūtu Latvijai un viņu autoritāti, informācijas izplatīšanu.

28.novembrī plānota starptautiskā ICCS pētījuma rezultātu paziņošana, un šajā laikā arī 22 pētījuma dalībvalstis prezentē pirmos pētījuma rezultātus.

IEA ICCS 2022 pētījuma ciklā Latvijā piedalījās 147 skolas, to direktori, 1638 astoto klašu skolēnu skolotāji un 2876 astoto klašu skolēni, kuru vidējais vecums pētījuma norises laikā bija 13 līdz 14 gadi. Pētījumā pārbaudītas skolēnu pilsoniskās zināšanas un spēja analizēt jautājumus par pilsoniskajām institūcijām un sistēmām, pilsoniskajiem principiem, pilsonisko līdzdalību, pilsoniskajām lomām un identitāti, kā arī pētīts skolēnu viedoklis un vajadzības par pilsoniskās izglītības satura jautājumiem. Detalizētai situācijas analīzei nacionālā līmenī ir iekļauti aptaujas jautājumi, kas ļauj padziļināti izpētīt Latvijas skolēnu un skolotāju viedokli piederības, identificēšanās un drošības jautājumos.

Starptautisko pilsoniskās izglītības pētījumu IEA ICCS 2022 Latvijā, IZM uzdevumā veic LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) Izglītības pētniecības institūts IEA, kas OECD organizētajos starptautiskos salīdzinošos pētījumus veic kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas. ICCS pētījumā (toreiz CivEd – Civic Education Study) Latvija piedalās kopš 1999.gada.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI