Analizējot tirgus dalībnieku un OCTA sistēmas datu bāzi par koplietošanas auto nokļūšanu negadījumos un salīdzinot šos datus ar kopējo tirgu, var secināt, ka pērn koplietošanas automašīnas ceļu satiksmes negadījumus Latvijā ir izraisījušas aptuveni 5 reizes biežāk nekā citi transportlīdzekļi.
“Jaunas tehnoloģijas sniedz mums daudzas jaunas iespējas, kuras jāprot izmantot gudri un atbildīgi. Apdrošinātāju dati pašlaik gan liecina, ka pie kopbraukšanas auto stūres jūtamies mazāk atbildīgi, radot vairāk avārijas situāciju. Otrs iemesls biežākiem negadījumiem varētu būt arī atšķirīgā auto vadīšanas pieredze, laiks un biežums, ko pavada pie stūres – iespējams, kopbraukšanas auto lieto arī cilvēki ar mazāku braukšanas pieredzi un dara to retāk, nevis katru vai gandrīz katru dienu,” statistikas datus komentē LAA prezidents Jānis Abāšins.
Salīdzinot tendences pa gadiem, gan redzams, ka kopbraukšanas prasmes un kultūra uzlabojas, jo negadījumu pārsvara proporcija kļūst mazāka. Tāpat jāņem arī vērā, ka daļa Latvijā lietoto kopbraukšanas auto ir reģistrēti Lietuvā un Igaunijā, kur arī apdrošināti, un Latvijas apdrošinātājiem dati par šīm automašīnām nav pieejami.
“No apdrošinātāju viedokļa mums ir skaidrs vēstījums koplietošanas auto lietotājiem – jo labāk un uzmanīgāk ar šiem auto tiks braukts, jo mazāk būs KASKO un OCTA apdrošināšanas gadījumu, jo lētāka un izdevīgāka būs šo auto īre,” saka LAA prezidents.
Kopumā 2022. gadā Latvijas apdrošinātāji KASKO un OCTA atlīdzībās par apdrošināšanas gadījumu iestāšanos klientiem izmaksāja 140,6 miljonus eiro.