DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
07. martā, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

VARAM: Alūksnes novadā darbu uzsāk 12 jauni valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2023.gada 7.martā sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) Alūksnes novada pašvaldībā darbu uzsāk 12 jauni valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC). Iedzīvotāji varēs pieteikt gan valsts, gan pašvaldību pakalpojumus vienkopus, iegūt atbalstu e-pakalpojumu pieteikšanā, palīdzību e-adreses aktivizēšanā un e-paraksta izmantošanā, kā arī informāciju par valsts un pašvaldību pakalpojumiem kopumā. 

Iedzīvotāji ir aicināti apmeklēt jaunos klientu apkalpošanas centrus Veclaicenes, Jaunlaicenes, Māriņkalna, Alsviķu, Jaunannas, Annas, Zeltiņu, Ilzenes, Malienas, Mālupes, Liepnas, Jaunalūksnes bibliotēkās. 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks: "Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkls kļuvis vēl plašāks, tādējādi tuvinot valsts un pašvaldību iestādes Latvijas iedzīvotājiem. Jāatzīmē, ka šis ir lielākais klientu apkalpošanas centru tīkls Latvijā! Ministrijas viens no stratēģiskajiem uzdevumiem ir nodrošināt valsts pakalpojumu teritoriālo pieejamību iedzīvotājiem visā valstī -  kā novadu centros, tā arī pagastu līmenī. Iedzīvotājam ir jābūt iespējai iegūt sev nepieciešamo pakalpojumu iespējami tuvu savām mājām. Gadījumos, kad cilvēks nav ar tehnoloģijām uz "Tu", vai nepieciešama padziļināta konsultācija par rīcību noteiktā dzīves situācijā, Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā ir iespējams saņemt konsultāciju un palīdzību pakalpojumu pieteikšanā." 

Līdz šim Alūksnes novadā darbojās divi VPVKAC – Alūksnes pilsētas un Pededzes pagasta, kuros var pieteikt arī attālinātu konsultāciju ar Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts zemes dienesta speciālistiem. 

Plašāka informācija un kopējais VPVKAC adrešu saraksts un kontaktinformācija pieejama VARAM mājas lapā. Šajā gadā plānots pakāpeniski paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību, kā arī papildināt esošo vienoto klientu apkalpošanas centru pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.  

VPVKAC ir lielākais klientu klātienes apkalpošanas tīkls valstī, kuru pārvalda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Tīkls kalpo par nozīmīgu saskares un atspēriena punktu iedzīvotāju dažādu situāciju risināšanai un jautājumu skaidrošanai. Tajā var patstāvīgi vai ar centra darbinieka palīdzību pieteikt visus valsts pārvaldes portālā – https://latvija.gov.lv/Home/  – pieejamos e-pakalpojumus, kā arī saņemt citas konsultācijas saistībā ar valsts un pašvaldību pakalpojumiem. Šajā gadā plānots pakāpeniski paplašināt teritoriālo vienoto klientu apkalpošanas centru pieejamību, lai iedzīvotāji var saņemt sev interesējošus pakalpojumus iespējami tuvu savām mājām, kā arī papildināt esošo pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 valsts iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.  

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI