“Esošais trīs laidumu dzelzsbetona tilts ir apmierinošā stāvoklī, tomēr, veicot galveno inspekciju, tika konstatēti arvien pieaugoši defekti: konstrukcijām veidojas izdrupumi, ir novērojami stiegrojuma atsegumi un korozija. Jaunā tilta būvniecībā izmantosim koksni, novērtējot koksnes kā izturīgu būvmateriālu,” skaidro LVM Kurzemes reģiona Meža infrastruktūras vadītājs Ivars Ozols.
Kombinētais kokbetona tilts ar līmētām koksnes sijām un dzelzsbetona plāksni būs 13 metrus garš un 4,8 metrus plats. Tas nodrošinās vienas joslas brauktuvi, kur satiksmi regulēs ar attiecīgām ceļa zīmēm. Paredzētā tilta nestspēja ir 60 tonnas un kalpošanas laiks 50 gadi.
Būvniecībai paredzētos galvenos elementus – sijas un plāksnes – paredzēts izgatavot rūpnieciski un uz objektu piegādāt jau gatavus. Tādējādi montāžas darbu varēs veikt dažās dienās, piemērotos laika apstākļos un nebūs nepieciešams izmantot veidņu sistēmas. Brauktuves segums plānots no asfaltbetona ar pilnu hidroizolāciju. Atvairbarjeras paredzēts izgatavot tikai no koksnes. Tilta pārbūves projektā ietvertie risinājumi paredz koksnes un dzelzsbetona labo īpašību apvienojumu.
Tilts atrodas uz meža autoceļa “Ugunslīnija” netālu no Nīcas, Sikšņu virzienā.
Tilta būvprojektu izstrādāja SIA “Inženierbūve”, savukārt būvdarbus veiks SIA “Rīgas tilti”, kas uzvarēja publiskajā iepirkumā un 2019. gadā ir realizējuši līdzīgu objektu Jaunpilī. Darbu kvalitātei sekos būvuzraugs un tiks nodrošināta autoruzraudzība.