2018. gada decembrī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,5 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības kritās par 3,0 %.
Salīdzinot ar 2017. gada decembri, vislielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 25,4 % un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu specializētajos veikalos – par par 9,3 %. Savukārt, vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 14,5 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,7 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2018. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums kritās par 1,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums kritās par 1,4 %, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 1,6 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījums pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,1 %), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,0 %).
Savukārt, lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 8,1 %), kā arī IKT iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,3 %).
2018. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,6 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2018. gads %, salīdzinot ar 2017. gadu (kalendāri izlīdzināts) |
2018. g. decembris %, salīdzinot ar |
||
2018. g. novembri (sezonāli izlīdzināts) |
2017. g. decembri (kalendāri izlīdzināts) |
||
Pavisam mazumtirdzniecība |
104,0 |
98,8 |
102,2 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā |
104,2 |
98,6 |
101,5 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
103,8 |
98,8 |
102,6 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
109,8 |
97,5 |
125,4 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
105,7 |
96,7 |
109,3 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
96,7 |
91,9 |
94,5 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
115,6 |
99,7 |
107,3 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
96,3 |
98,6 |
93,2 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
106.2 |
100,1 |
107,4 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā |
107,3 |
97,9 |
107,5 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
97,1 |
102,0 |
104,1 |
mazumtirdzniecībā stendos un tirgos |
87,7 |
97,6 |
85,5 |
mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos |
96.2 |
102,1 |
101,6 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
102,9 |
100,1 |
97,0 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.