SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
27. decembrī, 2011
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Skaidrojums
TĒMA: Lauku attīstība
1
1

Jaunam traktoram pirmā tehniskā apskate – divu gadu laikā

Publicēts pirms 13 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Noteikumos iestrādāta prasība, ka motoram, iesildītam līdz darba temperatūrai, nav pieļaujama ievērojama dūmošana.

FOTO: Māris Kaparkalējs, LV

Ir veikti grozījumi traktortehnikas tehniskās apskates nosacījumos, atvieglinot dzīvi pirmo reizi reģistrētas traktortehnikas īpašniekiem un precizējot prasības tehniskās apskates veikšanai pārējiem traktoriem.

Zemkopības ministrija (ZM) ir ņēmusi vērā lauksaimnieku priekšlikumu, lai jaunai traktortehnikai pirmreizējā valsts tehniskā apskate tiktu veikta ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā. Un ir veikti atbilstoši grozījumi Ministru kabineta noteikumos. Lietotai traktortehnikai valsts tehniskā apskate ir jāveic vienu reizi gadā, kā to nosaka normatīvie tiesību akti.

Ministru kabineta 2011.gada 20.decembra noteikumos Nr.974 "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 13.janvāra noteikumos Nr.30 "Noteikumi par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" svarīgākās izmaiņas saistītas ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā.

"Jaunai traktortehnikai pirmreizējā valsts tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā."

Likumā veiktie grozījumi ievieš nosacījumu: pirmo reizi reģistrējot Latvijā pilnīgi jaunu traktortehniku, pirmreizējā tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā pēc 24 mēnešiem jeb diviem gadiem. "Decembrī grozījumus Ceļu satiksmes likumā izskatīja Saeima, un bija nepieciešams veikt grozījumus arī atbilstošos "Noteikumos par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"," skaidro ZM Lauksaimniecības departamenta Augkopības nodaļas vecākais referents Adris Bumbuls. "Turklāt noteikumos iestrādāta arī prasība, ka motoram, iesildītam līdz darba temperatūrai, nav pieļaujama ievērojama dūmošana. Ja dūmošana rodas, tad, visticamāk, traktora motors ir izdilis vai tā darbība ir traucēta. Ja iesilušais motors dūmos, tad tehniskā apskate neskaitīsies izieta – tiks piešķirts 2. vērtējums. Tas nozīmē, ka šāda tehnika nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē, lai novērstu vides piesārņošanas draudus, traktoristu un pārējo ceļu satiksmes dalībnieku saindēšanos ar dūmgāzēm. Tiesības piedalīties ceļu satiksmē transporta līdzeklis saņems tikai pēc bojājumu novēršanas un atkārtotas tehniskās apskates."

"Traktortehnika, kas apskatē ieguvusi otro vērtējumu, līdz saimniecībai vai uzņēmumam būs jātransportē, izmantojot autotreileri."

Motora darba temperatūru var noteikt mērierīce, kas ir uzstādīta traktora vadības panelī. Parasti iesiluša traktora motora darba temperatūra ir, sākot no 85-90 grādiem pēc Celsija skalas. Ja pie šādas motora temperatūras joprojām būs stipra dūmošana, tad var cerēt vienīgi uz otro vērtējumu. Kā traktortehnikai, kas apskatē ieguvusi otro vērtējumu, tikt līdz saimniecībai vai uzņēmumam? Vienīgais ceļš – līdz vajadzīgajai vietai tehniku transportēt ar autotreileri. Vieglāk šādu situāciju pārdzīvot, ja tehniskā apskate tiek veikta uz vietas saimniecībā vai uzņēmumā. Bet, ja tehniku apskatīs citviet, piemēram, iepriekš izsludinātajā tehniskās apskates vietā pagasta centrā, tad nekas cits neatliks kā uzmantot transportētāja pakalpojumus.

Jaunums noteikumos skar arī piekabes. Līdzīgi kā vieglajam autotransportam, turpmāk arī traktortehnikas piekabes tehnisko apskati varēs iziet, esot sakabē ar pašu vilcēju. Tas nepieciešams, lai varētu pārbaudīt, kā darbojas bremzes un vai strādā visas apgaismes ierīces.

Ja saimniecībā, piemēram, būs divas piekabes un viens traktors, tad, lai izietu tehnisko apskati, abas piekabes būs jāpievieno pie traktora un jāatrāda inspektoram.

MK noteikumi Nr.974 spēkā stāsies 24.decembrī, bet tajos iestrādātais nosacījums par pilnīgi jaunas tehnikas apskates veikšanu divu gadu laikā (noteikumu 3.1 punkts) spēkā stāsies ar 2012.gada 1.janvāri – vienlaikus ar 2011.gada 29.jūnijā un 2011.gada 15.decembrī veiktajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā.
Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI