Labdien! Mana meita (6 g. v.) bērnudārzā ne ar vienu nerunā (tā tas ir jau no paša sākuma, kopš divu gadu vecuma), bet mājās un ar radiniekiem komunikācijā viss ir normāli (sarunājas utt.). Dārziņa speciālais pedagogs un logopēds vēlas bērnu norīkot speciālā izglītības programmā. Ne mūsu apmeklētā psiholoģe, ne bērnu psihiatrs neuzskata, ka tas būtu nepieciešams. Vai tas, ka bērns bērnudārzā tiek norīkots uz speciālo izglītības programmu, pēc tam var nozīmēt to, ka bērnu neuzņems vispārējās izglītības iestādē (parastā pamatskolā/vidusskolā)?
Saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 53. pantu izglītojamos ar speciālām vajadzībām var uzņemt vispārējās izglītības programmās. Ministru kabineta noteikumi Nr. 556 nosaka prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām.
Noteikumos skaidrots, ka vispārējās izglītības iestādes izglītojamo atbilstoši valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumam uzņem:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!