Atrodos ārzemēs, apmeklēju vēstniecību, taču man atteica izsniegt pasi, jo pase jau bija pieteikta, kad atrados Latvijā, bet diemžēl tad pieraksti bija aizņemti pat 2 mēnešus uz priekšu, tāpēc pasi nevarēju izņemt, nācās doties uz ārzemēm. Tagad, pieprasot pasi vēstniecībā, viņi to nevar izsniegt, jo PMLP negrib anulēt veco pasi, kas atrodas Latvijā, kā arī PMLP nevēlas pasi nosūtīt uz ārzemēm, kaut arī esmu gatavs visu apmaksāt. Mēģināju personas koda maiņu, dokumenti nederīgi pēc 30 dienām, vēstniecība teica, ka tik un tā nevar izsniegt jaunu pasi, jo nav izņemta pase, kas atrodas Latvijā. Vai ir iespēja pasi saņemt ar notariāli apstiprinātu dokumentu, kas pilnvarotu personu Latvijā? Vai vēstniecība pēc personas koda maiņas var neizsniegt jaunu pasi, balstoties tajā, ka nederīgā pase nav izņemta?
Ņemot vērā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) sniegto informāciju, noformējot jaunu personu apliecinošu dokumentu, iepriekš izsniegtais dokuments, kas kļuvis lietošanai nederīgs, ir jāiesniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, izņemot akreditētu personu apliecības, diplomātiskās un dienesta pases vai pagaidu dokumentus, jo tie jāiesniedz Ārlietu ministrijā. Nederīgu personu apliecinošu dokumentu var nodot PMLP arī tad, ja nav nepieciešams saņemt jaunu dokumentu, piemēram, par nederīgu dokumentu ir kļuvusi pase, bet vienlaikus ir derīga personas apliecība.
Dokumenti jauna personu apliecinoša dokumenta saņemšanai jāiesniedz 30 dienu laikā no brīža, kad personas rīcībā nav derīga dokumenta, piemēram, beidzies derīguma termiņš, mainījies personas vārds vai uzvārds, dokuments nozagts vai pazaudēts.
Ja iepriekšējā pasē ir derīga vīza, uzturēšanās atļauja vai pase nepieciešama jaunas vīzas vai uzturēšanās atļaujas noformēšanai, pases turētājs var lūgt pasi atstāt personas rīcībā, proti, tikai minētajā gadījumā nederīgo pasi anulē, to caurumojot, visos pārējos gadījumos iepriekšējā pase ir jānodod PMLP.
Pieteikties personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai uz konkrētu apmeklējuma laiku, nestāvot rindā, iespējams, piezvanot uz tālruņa numuru vai rakstot e-pasta vēstuli izvēlētajai PMLP teritoriālajai nodaļai, kā arī izmantojot Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla e-pakalpojumu “Pieteikšanās personu apliecinošu dokumentu izsniegšanai”.
Savukārt persona, kura dzīvo vai ilgstoši uzturas ārvalstīs, personu apliecinoša dokumenta (pases un/vai personas apliecības (e-ID kartes)) noformēšanai var vērsties Latvijas Republikas konsulārajā vai diplomātiskajā pārstāvniecībā.
Atbilstoši Personu apliecinošu dokumentu likuma 10. panta otrajai daļai persona, kura sasniegusi 14 gadu vecumu, personu apliecinošu dokumentu saņem personiski. Šis nosacījums neattiecas uz akreditētu personu apliecību saņemšanu. Uz notariāli apliecinātas pilnvaras pamata persona var saņemt citas personas apliecinošu dokumentu atbilstoši likuma 10. panta ceturtajai un piektajai daļai gadījumā, ja personu apliecinošu dokumentu personai, kura nav sasniegusi 15 gadu vecumu, lūdz izsniegt vai par 14 gadiem jaunākas personas personu apliecinošu dokumentu vēlas saņemt persona, kura nav attiecīgās personas likumiskais pārstāvis, vai ja personu apliecinošu dokumentu Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš nav sasniedzis 15 gadu vecumu, lūdz izsniegt vai par 14 gadiem jaunāka Latvijas pilsoņa vai nepilsoņa personu apliecinošu dokumentu vēlas saņemt viņa likumiskais pārstāvis, kurš ir ārzemnieks.
Ja atrodaties ārzemēs, aicinātu jūs vērsties Latvijas Republikas konsulārajā vai diplomātiskajā pārstāvniecībā, lai atrisinātu jautājumu par personas koda maiņu un dokumenta saņemšanu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!