Iedzīvotāju digitālā pratība ir viens no priekšnosacījumiem veiksmīgai valsts pārvaldes digitalizācijai. Digitālās pamatprasmes piemīt tikai 45,3 % iedzīvotāju. Lai šo situāciju uzlabotu VARAM 2024. gada nogalē uzsāka Atveseļošanas fonda finansētu iedzīvotāju apmācības projektu, kura ietvaros līdz 2025. gada 11. septembrim mācībās piedalījušies jau 4402 iedzīvotāji. Lai veicinātu digitālo prasmju apguvi un pielietošanu ikdienā, ikvienam pieaugušajam ir pieejama mācību platforma stars.gov.lv.
Veiksmīgi tiek īstenoti arī vairāki projekti, kas orientēti uz digitālo līderu, t.sk., skolotāju un kopienu vadītāju izglītošanu, kā arī digitālo izglītības materiālu izveidi. Īpaši veiksmīgs ir bijis projekts, kas vērsts uz IKT speciālistu apmācību. Tā ietvaros tika apmācīti ievērojami vairāk speciālistu - 4,4 % pret plānotajiem 2,3 %. Svarīgi turpināt pasākumu īstenošanu, lai integrētu digitālos risinājumus visā izglītības ciklā un visos mācību priekšmetos.
Valsts digitālā pārvalde ir kļuvusi efektīvāka un pieejamāka. Digitāli pieejami 94% valsts pakalpojumi iedzīvotājiem, bet uzņēmējiem domātie 96%. Līdztekus tiek izstrādāta datu pārvaldības stratēģija, ir paplašināts pieejamo atvērto datu klāsts, kā arī attīstītas datu pārvaldības platformas.
Jaunu izskatu ieguvusi arī teritorijas plānošanas tīmekļvietne – Ģeoportāls (https://geolatvija.lv/main), kas ir vienots pieejas punkts Latvijas ģeotelpiskajai informācijai un pakalpojumiem. Tā ir arī veidota, kā sabiedrības līdzdalības platforma, kurā lietotājs var sekot līdzi teritorijas attīstības plānošanas procesam, iesniegt priekšlikumus un saņemt atbildes un pieteikties paziņojumu saņemšanai.
Lai mazinātu administratīvo slogu valsts pārvaldes pakalpojumu saņemšanas procesā, līdz 2025. gada nogalei plānots izstrādāt jaunu funkcionalitāti pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv. Tā ļaus klientiem ziņot par situācijām, kad tiek pieprasītas izziņas vai cita veida apliecinājumi, ko pašas valsts iestādes pastarpināti var iegūt no citām valsts pārvaldes iestādēm.