Speciālās vajadzības, kas saistītas ar somatiskām saslimšanām ir attiecināmas uz izglītojamā fizisko veselību un neattiecas uz vispārējās izglītības programmas apguvi, proti, tās ir ķermeniskas saslimšanas, kas var izpausties kā hroniskas saslimšanas un ir saistītas ar cilvēka fizioloģisko stāvokli, bet tās neattiecas uz mācību satura apguvi, tādēļ izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām ir jāatrodas ārstniecības personu ambulatorā aprūpē, jāievēro ārstniecības personu rekomendācijas.
Atbilstoši likumprojekta grozījumiem izglītojamos ar garīgās attīstības traucējumiem un izglītojamos ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem vispārizglītojošās izglītības iestādēs turpmāk varēs uzņemt vienīgi attiecīgās speciālās izglītības programmās. Izglītojamiem, kuriem noteikti garīgās attīstības traucējumi, ir pazemināts intelekts un mācību satura apguvē tiek intensīvi izmantoti atbalsta pasākumi. Atsevišķi mācību priekšmeti, piemēram, kā fizika, ķīmija un bioloģija, nav iekļauti speciālās izglītības programmās, bet to pamatjautājumi ir integrēti citu mācību priekšmetu saturā. Tas norāda, ka kvalitatīvu izglītību izglītojamie ar garīgās attīstības traucējumiem var iegūt vienīgi licencētās speciālās izglītības programmas ietvaros, nodrošinot intensīvus un individualizētus atbalsta pasākumus, kā arī atbalsta personāla sistemātisku palīdzību. Likumprojekts “Grozījumi Vispārējās izglītības likumā” pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē.