Liepājas Universitāte, Vidzemes Augstskola, Daugavpils Universitāte, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija un Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) Latvijas Jūras akadēmija ir izstrādājusi gan oriģinālkursus, gan pielāgojusi "Coursera" un "edX" platformu digitālo mācību saturu piecās digitālo prasmju kompetenču jomās, kas atbilst Eiropas Komisijas “DigComp 2.2” vadlīnijām. Tās nosaka informācijas un datu pratību, komunikācijas un sadarbības prasmes, digitālā satura radīšanu, digitālo drošību un problēmu risināšanas prasmes. Katram izglītojamam piemērots kursu saturs tiek piedāvāts pēc individuāla digitālo prasmju līmeņa testa veikšanas.
EduAim projekta vadītāja Anita Jansone norāda, ka “projekts deva labu iespēju sadarboties kopā piecām augstskolām un veidot ilgtermiņa sadarbību arī turpmāk. Kopīgos darba semināros dalījāmies ar pieredzi un projekta laikā kopā veidojām e-studiju materiālus un vidi. Paši daudz mācījāmies un iepazinām pasaulē vadošo e-studiju organizatorus, kā Coursera un edX.”
“Ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir iespēja bezmaksas un patstāvīgi apgūt digitālās prasmes atbilstoši vienotam Eiropas savienības digitālo kompetenču standartam. Pie tam, apgūt tās profesionālās lietošanas līmenī. Par šiem tiešsaistes kursiem tiek izsniegts arī sertifikāts, kas garantē šo zināšanu apguves apstiprinājumu no kursu izstrādājošās augstskolas konkrētu stundu un kredītpunktu apjomā,” stāsta viens no projekta tiešsaistes kursu autoriem, Daugavpils Universitātes mācību satura eksperts Kārlis Apalups.
Mūsdienu strauji mainīgajos apstākļos ir būtiski veicināt gan sabiedrības digitālo prasmju un zināšanu līmeņa paaugstināšanu par iedzīvotajiem pieejamiem digitālajiem rīkiem darbam digitālajā vidē, gan pilnveidot valsts pārvaldes darbinieku profesionālo kompetenci, lai speciālisti, kuri strādā ar klientiem, spētu motivēt un atbalstīt klientus digitālās vides sniegto priekšrocību izmantošanai. Tāpat arī digitalizācijas un tehnoloģiskās attīstības noteiktajos darba tirgus apstākļos darba ņēmējiem nepieciešamas digitālās kompetences, kā arī prasme un spēja strādāt nemitīgām pārmainām pakļautā vidē.
Projektā piesaistītais eksperts Didjē Luzaraga (Didier Luzarraga) no Francijas vērtē, ka “jaunā EduAim mācīšanas un mācīšanās pieeja ir paredzēta ļoti daudzveidīgai mērķa grupai: studentiem un mūžizglītības dalībniekiem bez formālās IT izglītības. Projektā izstrādātā jaunā EduAim vērtēšanas koncepcija ir oriģināla, jo tā nevērtē izglītojamo pēc absolūtā līmeņa, bet gan pēc apmācību laikā iegūtajām zināšanām. Tā ir interesanta ideja, ņemot vērā zināšanu detalizāciju un ļaujot zināt studenta reālo līmeni saistībā ar uzdevumiem, kas viņam jāveic profesionālās vai akadēmiskās darbības ietvaros. Tas ir ievērojams solis uz priekšu nākotnes kapacitātes palielināšanas efektivitātē.”
Kārlis Apalups apgalvo, ka “tiešsaistē ir pieejami ļoti daudz, dažādu resursu, ar kuru palīdzību formāli vai neformāli apgūt dažādas zināšanas, taču EduAim sniedz Latvijas iedzīvotājiem vispilnīgāko piedāvājumu – kursi ir izstrādāti un pielāgoti, ņemot vērā Latvijas situāciju, tos ir izstrādājuši un pielāgojuši augstskolu docētāji un zinātnieki. Kā liels bonuss ir tas, ka par šiem kursiem izsniegtais sertifikāts tiek pielīdzināts apgūtam augstskolas studiju kursam un to ir iespējams vēlāk pielīdzināt arī savām studiju vajadzībām.”
Lai pilnveidotu progresīvu digitālo izglītību, piecās Latvijas partneru augstskolās kursi ir integrēti studiju procesā. Dažādās izmēģinājuma sesijās līdz šim ir piedalījušies vairāk nekā 250 izglītojamie, kuriem izsniegti sertifikāti. Projekta rezultātā ir izveidots portāls, kas ir pieejams arī citām Latvijas augstskolām un mācību iestādēm: https://www.eduaim.eu/