DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
03. aprīlī, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Rīgas sociālās aprūpes centri strādā pastiprinātas drošības apstākļos

Epidemioloģiskās drošības uzturēšanai Rīgas sociālās aprūpes centros (SAC) darbs notiek pastiprinātas drošības apstākļos, informē Rīgas domes labklājības departaments.

Ilgstošu sociālo aprūpi Rīgas iedzīvotājiem nodrošina trīs pašvaldības iestādes: Rīgas SAC „Gaiļezers” (400 vietas); Rīgas SAC „Mežciems” (263 vietas); Rīgas SAC „Stella Maris” (116 vietas).

2. aprīlī SAC „Stella Maris” klientei tika konstatēta Covid-19 saslimšana. Šobrīd kliente dzīvo izolētā istabā, un viņai tiek nodrošināta aprūpe paaugstinātas drošības apstākļos.

SAC „Mezčiems”, „Gaiļezers” un „Stella Maris” epidemioloģiskās drošības uzturēšanai ir jau vairāk nekā mēnesi izsludināta karantīna klientu veselības aizsardzībai. Tiek veikti vairāki sekojoši papildus drošības pasākumi:

  • Sākta klientu ēdināšana istabiņās staigājošajiem klientiem, kuri gāja ēst uz koplietošanas ēdamtelpu;
  • Kā darbiniekiem tā SAC iemītniekiem regulāri tiek stāstīts par personīgās higiēnas un profilakses pasākumiem;
  • SAC ir izveidota sistēma klientu izolēšanai, atgriežoties no ārstniecības iestādes, iekārtotas atsevišķas telpas klientu izolācijai;
  • Sākot darbu, katrs darbinieks ar parakstu apliecina, ka nav bijis kontaktā ar Covid-19 slimu personu un nav saslimšanas pazīmju. Darbiniekiem, sākot darbu, tiek mērīta temperatūra ar bezkontakta termometru. Pasūtīti papildus dezinfekcijas līdzekļi, mazgājamie līdzekļi un individuālie aizsardzības līdzekļi – vienreizējie halāti, maskas, respiratori, vienreizlietojamās bikses, priekšauti, cepures, cimdi;
  • Pastiprināti tiek veikta telpu uzkopšana, vēdināšana, kvarcošana;
  • SAC netiek ielaistas trešās personas, nenotiek plaši apmeklēti pasākumi, to vietā notiek individuālās nodarbības vai nelielās grupās ievērojot distanci;
  • Atbilstoši SPKC izstrādātajām vadlīnijām veikta klientu pārvietošana divvietīgajās istabās, izvietojot klientus pēc iespējas tālāk vienu no otra (lai izslēgtu izvietojumu klienta galva pret galvu);
  • Papildus darbiniekiem izvietotas infografikas – par sejas masku pareizu lietošanu, par pareizu roku mazgāšanu un dezinfekciju, par pietiekama šķidruma daudzuma uzņemšanu, par distances ievērošanu, par darbu stresa apstākļos;
  • Izvietoti papildus atpūtas soli centru iekšpagalmos, lai nodrošinātu klientu distancēšanos un pilnvērtīgu atpūtu svaigā gaisā;
  • Labklājības departaments ir apzinājis situāciju, kā šobrīd notiek komunikācija starp sociālās aprūpes centru iemītniekiem un viņu tuviniekiem karantīnas laikā, lai vecāka gada gājuma cilvēki, kuriem tas ir nepieciešams, saņemtu jaunus 26 mobilos tālruņus atbilstoši senioru vajadzībām – ērti lietojamus un ar lielām pogām.

Rīgas domes Labklājības departamenta aktualitātēm var sekot līdzi sociālā tīkla „Facebook" profilā: www.facebook.com/labklajibasdepartaments

Labs saturs
Pievienot komentāru

LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU