"Iepriekšējo gadu laikā mainījusies ne tikai situācija globālajā pārvadājumu tirgū, bet arī kopumā dzelzceļa nozarē. Eiropā dzelzceļi kļūst atvērtāki, nozare liberalizējas. Arī LDz turpina kļūt atvērtāks un arvien pieejamāks klientiem, tāpēc ieviešot šo pakalpojumu piedāvājam tiem klientiem, kuri vēlas patstāvīgi veikt vagonu grupu padošanu izkraušanai vai iekraušanai ostas stacijās, piekļuvi mūsu infrastruktūrai un iespēju izmantot savus resursus," skaidro LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts.
Iepriekš vairākās stacijās pēc vilciena pienākšanas tā sadalīšanu vagonu grupās un vagonu grupas padošanu uz pievedceļiem, tostarp arī citu komersantu vajadzībām veica SIA "LDz Cargo". Saskaņā ar Valsts dzelzceļa administrācijas ieteikumu un izmaiņām Dzelzceļa likumā atbilstoši turpmāk vagonu grupas sagatavošanu padošanai uz pievedceliem pēc vienotas pieejas un tarifa visiem pārvadātājiem un ostu termināliem veiks infrastruktūras pārvaldītājs VAS "Latvijas dzelzceļš".
Savukārt dzelzceļa pārvadātājiem, kā arī ostu termināļiem tiks nodrošināta vienlīdzīga piekļuve infrastruktūrai, lai tie paši varētu nodrošināt vagonu un vagonu grupu padevi izkraušanai vai iekraušanai.
Sīkāka informācija par jauno pakalpojumu un ar to saistītajām izmaiņām
noteikumos pieejama LDz tīmekļa vietnē internetā sadaļā "Biznesam/Kravas
vagoni":
https://ldz.lv/lv/kravas-
VAS "Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDZ CARGO", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".