Varu apliecināt, ka šobrīd Akcionāru līgumā ir iekļauts jauns aizliegums iegādāties, īrēt un izmantot militāri rūpnieciskā kompleksa produkciju, pret kuru vērstas Eiropas Savienības sankcijas.
Valdībā tika uzklausīts Vācijas investora Ralfa Dītriha Montāga - Girmesa kunga redzējums par sadarbību ar Air Baltic, ja šāds nosacījums/aizliegums Akcionāru līguma ir iekļauts,
Investors apliecināja savu vēlmi turpināt sadarbību ar Air Baltic, ja Parlaments lems par aizdevuma kapitalizāciju Air Baltic, kā arī apliecināja, ka pilnībā apzinās akcionāru līgumā iekļautā nosacījuma būtību.
Valdībā uzklausīja arī Air Baltic Valdes priekšsēdētāja Martina Gausa sniegto informāciju par tālāko uzņēmuma darbību un sadarbību ar potenciālajiem partneriem, izvēloties Reģionālās lidmašīnas, balstoties uz pēdējo dienu ļoti intensīvajām sarunām ar Bombardier pārstāvjiem.
Ņemot vēra minēto, es vēlos atkārtoti uzsvērt to, ka Air Baltic ir svarīga un neatņemama šodienas Latvijas ekonomikas sastāvdaļa, un viens no nozīmīgākajiem valsts aktīviem!
AirBaltic ar saviem teju 60 tiešajiem maršrutiem veido apmēram 1,5 % no Latvijas iekšzemes kopprodukta.
Es kā valdības vadītāja uzskatu, ka, ņemot vērā AirBaltic lielo nozīmi Latvijas ekanomikā, tai ir jāpaliek kā nacionālajai aviokompānijai un nav pieļaujama tās izsaimniekošana!
Šodien Valdība un es kā valdības vadītāja uzskatu, ka ļoti smaga satiksmes ministra pienākumu izpildītāja un AirBaltic Baltic vadības darba rezultāta riski un bažas, kas ir izskanējuši pēdējo nedēļu laikā ir minimalizēti un nav racionālu šķēršļu, kas traucētu nodrošināt pozitīvu Saeimas balsojumu!