AMATU KONKURSI
LASĪT VĒLĀK ( 3 )
DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
09. jūnijā, 2014
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

„Latvijas dzelzceļš” paraksta līgumu par maģistrālā datu pārraides tīkla mkodernizāciju

VAS „Latvijas dzelzceļš” šodien, 9.jūnijā parakstīja līgumu par maģistrālā datu pārraides tīkla modernizāciju, kas turpmākajos gados uzņēmumam ļaus realizēt vērienīgas investīcijas un ieviest jaunākās tehnoloģijas.

Maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācija "Austrumu – Rietumu" transporta koridorā ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu kvalitatīvus un nepārtrauktus balss un datu pārraides sakarus, kas ir drošas vilciena kustības pamats. Modernizējot balss un tehnoloģisko sakaru risinājumus paaugstināsies darba efektivitāte, samazināsies bojājumu skaits un dīkstāves laiks. Projekta realizācija nodrošinās datu pārraides infrastruktūru tālākai integrētas transporta sistēmas attīstībai, palielinot kustības drošību un veicinot kravu apjomu pieaugumu.

"Šodienas augstais automatizācijas līmenis, kā arī jaunāko tehnoloģiju ieviešana iespējama tikai pie nosacījuma, ja tiek izmantotas ļoti drošas datu pārraides sistēmas. Maģistrālais datu pārraides tīkls ir mugurkauls pasažieru un kravu efektīvai un drošai pārvadāšanai, un šī tīkla modernizēšana būs pamats drošības un kontroles sistēmu efektīvai darbībai," skaidro LDz  prezidents Uģis Magonis.

Kopējā projekta summa ir 14,2 miljoni eiro, no kuriem 8,8 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 5,4 miljoni eiro – LDz finansējums. Projektu paredzēts realizēt līdz 2015.gada beigām. Darbus izpildīs pilnsabiedrība "SMN-Belam-Fima", bet līguma uzraudzību un vadīšanu veiks SIA "Fabrum".

Galvenie modernizācijas aspekti "Austrumu – Rietumu" transporta koridorā:

  • Tiks izveidots maģistrālais datu pārraides tīkls, par pamatu izmantojot optisko šķiedru kabeļu infrastruktūru. Centrālajos dzelzceļa mezglos un stacijās tiks uzstādītas nepieciešamās iekārtas, kas nodrošinās 10 Gbit/s ātrumu un automātisku tīkla pārslēgšanos uz rezerves maršrutiem bojājumu gadījumos.
  • Dzelzceļa stacijās un administratīvajās ēkās tiks atjaunoti un izveidoti lokālie datu pārraides tīkli, nodrošinot iespēju pieslēgties korporatīvajam datu pārraides tīklam.
  • Tiks modernizēti tehnoloģiskie balss sakari, pārejot uz vienotu un centralizētu IP balss sakaru risinājumu.
  • Modernizācijas rezultātā tiks izveidots vienots vadības un monitoringa risinājums.
  • Modernizējot maģistrālo datu pārraides tīklu, tiks nodrošināta tehnoloģiskā platforma ERTMS (GSM-R) ieviešanai.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU