DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
20. novembrī, 2012
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

PTAC piemēro 7000 Ls naudas sodu Tele2 par reklāmas kampaņu, adresētu pirmklasniekiem

Publicēts pirms 12 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2012.gada 8.novembrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot mobilo telekomunikāciju operatora SIA „Tele2” īstenoto reklāmas kampaņu „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!”, atzinis īstenoto praksi par negodīgu komercpraksi un piemērojis 7000 Ls naudas sodu. Īstenotā negodīgā komercprakse izpaudās kā bezmaksas telefonu piedāvāšana bērniem (pirmklasniekiem) un maldinošas informācijas sniegšanu par to, ka telefons ir „bezmaksas”.

Ņemot vērā PTAC rīcībā esošo informāciju un materiālus, lietas izpētes gaitā tika konstatēts, ka SIA "Tele2" īstenotā reklāmas kampaņa "BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!", kas aicināja pirmklasniekiem iegādāties bezmaksas telefonus, ir uzskatāma par maldinošu un agresīvu komercpraksi. Lai gan PTAC, pieņemot pagaidu noregulējumu, aizliedza komersantam īstenot negodīgo komercpraksi, tomēr SIA "Tele2", izmainot reklāmas saturu, turpināja maldināt patērētājus. Tikai pēc brīdinājuma nosūtīšanas, PTAC nekonstatēja negodīgas komercprakses turpināšanu.

Komersanta īstenotā komercprakse atzīta par maldinošu, jo, lai gan SIA "Tele2" preci raksturoja ar vārdiem "bezmaksas", "par brīvu", "Ls 0",  kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, tomēr, lai to saņemtu, bija jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi jāveic pakalpojuma maksa Ls 1,75 apmērā. Komercprakse atzīta par maldinošu arī vispārējā informācijas pasniegšanas ziņā un varēja negatīvi ietekmēt patērētāja ekonomisko rīcību, jo reklāmu iespaidā patērētāji varēja uzņemties saistības 12 mēnešus veikt obligātu kredīta atjaunošanu par kopējo summu vismaz Ls 21 apmērā, kas varēja radīt papildu izdevumus pirmklasnieku ģimeņu budžetam.

Tāpat PTAC norāda, ka SIA "Tele2" ir īstenojusi agresīvu komercpraksi, reklāmā iekļaujot tiešu bērniem adresētu aicinājumu saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos saņemt pakalpojumus. PTAC ieskatā, reklāmās ietvertais paziņojums "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!" nepārprotami ir atzīstams par tiešu aicinājumu bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot uzņēmuma telekomunikāciju pakalpojumus. PTAC paskaidro, ka vispiemērotākā auditorija, kam sniegt informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumiem, ir bērnu vecāki, taču konkrētajā gadījumā komersants, piedāvājot iespēju saņemt bezmaksas mobilo telefonu, konkrēto informāciju nav sniedzis vecākiem, bet gan bērniem, kuri ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām.

Kā jau iepriekš informēts, 2012.gada 20.augustā par konkrētās komercprakses īstenošanu PTAC pieņēma lēmumu par pagaidu noregulējumu, atzīstot to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliekot par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi. Ar Administratīvās rajona tiesas spriedumu pagaidu noregulējums atstāts spēkā.

2012.gada 8.novembrī PTAC pieņēma gala lēmumu, ar kuru, ņemot vērā, ka komersants veicis maldinošu un agresīvu komercpraksi, iespējams, negatīvi ietekmējis sabiedrību un patērētāju interesēm radījis ekonomisko kaitējumu, kā arī nepieciešamību motivēt SIA "Tele2" turpmāk pārkāpumus nepieļaut, komersantam ir piemērots naudas sods 7000 Ls apmērā.

Skatīt lēmuma izrakstu.

Plašāka informācija:
Ilze Žunde
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
tel. 67388622, 22006628; e-pasts: ilze.zunde@ptac.gov.lv

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI