FOTO: Evija Trifanova, LETA
Tīmekļvietņu un mobilo lietotņu pakalpojumu sniedzējiem, ar kuru starpniecību var izsaukt un apmaksāt pasažieru pārvadājumus ar vieglo automobili vai taksometru, turpmāk pakalpojums ir jāreģistrē Autopārvadātāju informatīvajā datubāzē. Noteikumi, kas stājas spēkā 22. novembrī, paredz arī informācijas saturu, kas jānodrošina tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, pakalpojuma sniedzēja uzraudzības kārtību un citus jautājumus.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 541 “Noteikumi par tīmekļvietņu vai mobilo lietotņu pakalpojuma sniedzējiem pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili” izstrādāti, lai īstenotu Autopārvadājumu likuma 35.2 pantā iekļauto prasību turpmāk tiešsaistes pakalpojumus autopārvadājumiem reģistrēt Autopārvadātāju informatīvajā datubāzē, kuru uztur Autotransporta direkcija.
Noteikumi paredz:
Pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina, ka ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību savus pakalpojumus pasažieriem varēs piedāvāt tikai licencēti komersanti un pārvadājumus veiks autovadītāji, kas ir reģistrēti taksometru vadītāju reģistrā.
Prasības tiešsaistes pārvadātāju tīmekļvietņu un mobilo lietotņu funkcionalitātei un saturam ir atrodamas noteikumu 7. un 8. punktā. Piemēram, pakalpojuma sniedzējam ir jānodrošina, ka pasažierim pirms pakalpojuma pieprasījuma ir iespēja izvēlēties samaksas veidu – tiešsaistē vai pēc brauciena skaidrā vai bezskaidrā naudā. Pakalpojuma sniedzējam ir jānodrošina iespēja norādīt pasažierim pakalpojuma atteikuma iemeslu. Tāpat pārvadātājam ir jānodrošina iespēja piekļūt datiem par visiem autovadītāju pieņemtajiem, atteiktajiem un veiktajiem pārvadājumiem vismaz pēdējo piecu gadu laikā.
Pakalpojuma saņēmējam ir jānodrošina informācija par tarifiem, iespējamo gala brauciena maksu un maršrutu, pārvadātāju un transportlīdzekli, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību, informācija par iespēju izsaukt transportlīdzekli, kas piemērots, lai pārvadātu personas ar kustību traucējumiem, kā arī kontaktinformācija, ja radušās sūdzības par saņemto pakalpojumu.
Iecerēts, ka noteikumi ne tikai uzlabos patērētāju tiesību ievērošanu, bet arī palīdzēs mazināt ēnu ekonomiku un veicinās pasažieru pārvadājumu nozares atklātumu.