SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
22. novembrī, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Stājas spēkā
TĒMA: Satiksme
1
1

Noteikumi lietotnēm, ar kuru starpniecību izsauc un apmaksā pasažieru pārvadājumus

Stājas spēkā 22.11.2019.
Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

FOTO: Evija Trifanova, LETA

Tīmekļvietņu un mobilo lietotņu pakalpojumu sniedzējiem, ar kuru starpniecību var izsaukt un apmaksāt pasažieru pārvadājumus ar vieglo automobili vai taksometru, turpmāk pakalpojums ir jāreģistrē Autopārvadātāju informatīvajā datubāzē. Noteikumi, kas stājas spēkā 22. novembrī, paredz arī informācijas saturu, kas jānodrošina tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, pakalpojuma sniedzēja uzraudzības kārtību un citus jautājumus.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 541 “Noteikumi par tīmekļvietņu vai mobilo lietotņu pakalpojuma sniedzējiem pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili” izstrādāti, lai īstenotu Autopārvadājumu likuma 35.2 pantā iekļauto prasību turpmāk tiešsaistes pakalpojumus autopārvadājumiem reģistrēt Autopārvadātāju informatīvajā datubāzē, kuru uztur Autotransporta direkcija.

Noteikumi paredz:

  • prasības un kārtību tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēja reģistrācijai, arī attiecībā uz nodokļu parādu neesamību un patērētāju tiesību ievērošanu;
  • reģistrācijas anulēšanas vai vietnes bloķēšanas kārtību;
  • prasības tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes funkcionalitātei un informācijas saturam;
  • kārtību, kādā tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējs nodod informāciju Valsts ieņēmumu dienestam, kā arī tās apjomu.

Pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina, ka ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību savus pakalpojumus pasažieriem varēs piedāvāt tikai licencēti komersanti un pārvadājumus veiks autovadītāji, kas ir reģistrēti taksometru vadītāju reģistrā.

Noteikumi funkcionalitātei un saturam

Prasības tiešsaistes pārvadātāju tīmekļvietņu un mobilo lietotņu funkcionalitātei un saturam ir atrodamas noteikumu 7. un 8. punktā. Piemēram, pakalpojuma sniedzējam ir jānodrošina, ka pasažierim pirms pakalpojuma pieprasījuma ir iespēja izvēlēties samaksas veidu – tiešsaistē vai pēc brauciena skaidrā vai bezskaidrā naudā. Pakalpojuma sniedzējam ir jānodrošina iespēja norādīt pasažierim pakalpojuma atteikuma iemeslu. Tāpat pārvadātājam ir jānodrošina iespēja piekļūt datiem par visiem autovadītāju pieņemtajiem, atteiktajiem un veiktajiem pārvadājumiem vismaz pēdējo piecu gadu laikā.

Pakalpojuma saņēmējam ir jānodrošina informācija par tarifiem, iespējamo gala brauciena maksu un maršrutu, pārvadātāju un transportlīdzekli, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību, informācija par iespēju izsaukt transportlīdzekli, kas piemērots, lai pārvadātu personas ar kustību traucējumiem, kā arī kontaktinformācija, ja radušās sūdzības par saņemto pakalpojumu.

Iecerēts, ka noteikumi ne tikai uzlabos patērētāju tiesību ievērošanu, bet arī palīdzēs mazināt ēnu ekonomiku un veicinās pasažieru pārvadājumu nozares atklātumu.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI