NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
Lidija Dārziņa
LV portāls
17. septembrī, 2020
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
TĒMA: Nodokļi
1
1

VID aptaujā nodokļu maksātājus par reģistrācijas pakalpojumiem

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

VID aptaujā nodokļu maksātājus, kuru sniegtais vērtējums un ierosinājumi ļaus uzlabot sniegto reģistrācijas pakalpojumu kvalitāti.

FOTO: Paula Čurkste, LETA

Vai Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā pieejamie pārskati un reģistrācijas procedūras ir ērtas un saprotamas, vai ir viegli pieejamas iesniedzamās veidlapas, vai tiekat apkalpots kompetenti un ātri – uz šiem un citiem jautājumiem VID aicina atbildēt aptaujā par reģistrācijas pakalpojumiem, lai ar nodokļu maksātāju iesaisti un vērtējumu uzlabotu pakalpojumu kvalitāti.

Viens no biežāk lietotajiem Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumiem ir iedzīvotāju reģistrēšanās, piemēram, kādam saimnieciskās darbības veidam, nodokļu režīmam, nodokļu atvieglojumam un citiem mērķiem. Lai noskaidrotu, cik ērts un saprotams šis process ir klientiem un kādi uzlabojumi tajā būtu veicami, VID šomēnes veic elektronisku aptauju “Novērtē VID sniegtos reģistrācijas pakalpojumus!”.

Aptauja jau tiek veikta, un tā tiks turpināta līdz 23. septembrim.

VID informē, ka saite uz aptaujas anketu tiek nosūtīta tiem īpaši atlasītajiem VID klientiem, kuri pēdējo 12 mēnešu laikā ir izmantojuši kādu VID pakalpojumu, kas saistīts ar reģistrācijas procesu. Taču vienlaikus aptaujā var piedalīties ikviens, kurš ir izmantojis šos pakalpojumus un vēlas izteikt viedokli vai ieteikumus saistībā ar reģistrācijas procesu VID, aizpildot aptaujas anketu VID profilā sociālajās platformās “Facebook”, “Twitter”, “Instagram” un “LinkedIn”.

Saskaņā ar VID statistiku šā gada 1. janvārī nodokļu maksātāji bija 196 311 juridiskās personas, 129 530 saimnieciskās darbības veicēji un 11 185 individuālie komersanti.

VID sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa stāsta: “Aptaujā aicinām paust savu viedokli gan fiziskās, gan juridiskās personas, jo ar aptaujas starpniecību uzrunājam nodokļu maksātājus, kas galvenokārt izmantojuši šādus VID reģistrācijas pakalpojumus:

  • patentmaksas maksātāja reģistrācija;
  • saimnieciskās darbības veicēja jeb pašnodarbinātas personas reģistrēšana;
  • nereģistrētās (paziņotās) saimnieciskās darbības reģistrēšana (piemēram, 10% likmei, izīrējot dzīvokli);
  • struktūrvienības reģistrācija/reģistrēto datu maiņa;
  • rezidenta/nerezidenta personas statusa maiņa;
  • algas nodokļa grāmatiņas iesniegšana, izmaiņu veikšana;
  • reģistrācija VID PVN maksātāju reģistrā;
  • mikrouzņēmuma reģistrācija;
  • izslēgšana no nodokļu maksātāju reģistra.

Pildot aptauju, lūgts norādīt, vai informāciju par nepieciešamajām darbībām nodokļu maksātājs guvis EDS, VID mājaslapā, portālā latvija.lv, konsultācijās pa telefonu un klientu apkalpošanas centrā vai arī uzzinājis to no citām personām, izmantojot citus informatīvos avotus.

Aptaujas anketā ir piedāvājums gan paust savu viedokli, gan novērtēt apkalpošanas ātrumu un kvalitāti, liekot “atzīmes” (punktus) par informācijas pieejamību, EDS pārskatu lietošanas ērtumu un saprotamību, reģistrācijas procedūras saprotamību, elektroniskās iesnieguma veidlapas pieejamību un saprotamību (veicot reģistrāciju EDS), papīra formāta iesnieguma veidlapas pieejamību un saprotamību (veicot reģistrāciju klātienē vai ar pasta starpniecību).

VID uzsver: aptauja ir anonīma, un iegūtie dati tiks analizēti apkopotā veidā un izmantoti tikai pētījuma vajadzībām. Aptaujas  anketas aizpildīšana aizņem aptuveni 4–6 minūtes, taču sniegtās atbildes un ierosinājumi ļaus VID novērtēt un uzlabot sniegto reģistrācijas pakalpojumu kvalitāti.

Ja, aizpildot aptaujas anketu, rodas kādas neskaidrības vai problēmas, jāraksta uz e-pasta adresi VIDaptaujas@vid.gov.lv.  

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI