NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
04. jūnijā, 2015
Lasīšanai: 8 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
TĒMA: E-pakalpojumi
7
7

E-konsultācijām ieviests ikmēneša limits

Publicēts pirms 9 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

LV portālā ir pieejamas vairākas iespējas, lai taupītu laiku un atrastu atbildi uz savu jautājumu arhīvā.

LV portāla infografika

E-konsultācijas ir viens no populārākajiem LV portāla sniegtajiem pakalpojumiem. Ik dienas uz redakcijas e-pastu tiek iesūtīti no 7 līdz pat 20 lietotāju uzdotie jautājumi par dažādām situācijām, kas saistītas ar tiesību aktu piemērošanas kārtību. Šobrīd e-konsultāciju arhīvā ir pieejamas 6683 atbildes. 2015.gada sākumā esam veikuši šīs sadaļas pilnveidošanu, ieviešot iespēju ērtāk meklēt atbilžu arhīvā un atlasīt e-konsultācijas pēc atbilžu autora un/vai iestādes, kā arī tuvākajā laikā plānojam pilnveidot tēmu katalogu. Lai arī turpmāk sniegtu atbildes uz jautājumiem atbilstoši augstā kvalitātē un samērojot lietotāju pieprasījumu ar redakcijas iespējām atbildēt saprātīgā laikā, no 1.jūnija LV portālā esam ieviesuši e-konsultāciju iesniegšanas mēneša limitu. Datubāzē ik mēnesi tiks reģistrētas ne vairāk kā 200 jaunas e-konsultācijas.

īsumā

E-konsultāciju pakalpojuma pieejamība no 1.jūnija:

  • ieviests mēneša laikā iesūtāmo jautājumu limits - 200 e-konsultācijas;
  • no viena e-pasta mēneša laikā tiesības iesūtīt vienu jautājumu.

Pieejamas šādas līdzīgu atbilžu meklēšanas iespējas:

  • izmantot visu e-konsultāciju atbilžu sarakstu;
  • izmantot meklēšanas logu, kas izvietots e-konsultāciju atbilžu sarakstā;
  • meklēt pēc jautājuma tēmas;
  • meklēt pēc atbildes autora;
  • meklēt pēc atbilžu sniegšanas datuma.

E-konsultāciju datubāzē uz dažādiem jautājumiem patlaban ir pieejamas 6683 atbildes. Minēto pakalpojumu LV portāls piedāvā kopš 2010.gada aprīļa. Šī iespēja lietotājam - fiziskai personai -, izmantojot elektronisko formu, iesūtīt LV portālā jautājumu un saņemt uz to e-konsultāciju jeb uzziņu salīdzinoši ātri iemantoja lielu popularitāti. To apliecina statistika:

  • 2010.gadā ir sniegtas 311 e-konsultācijas ( no1.aprīļa),
  • 2011.gadā ir sniegtas 512 e-konsultācijas, 
  • 2012.gadā ir sniegtas 1560 e-konsultācijas,
  • 2013.gadā ir sniegtas 1573 e-konsultācijas, 
  • 2014.gadā ir sniegtas 2420 e-konsultācijas, 
  • 2015.gada 5 mēnešos sniegtas 1083 e-konsultācijas. 

Atbildes uz lietotāju iesūtītajiem jautājumiem gatavo LV portāla redakcija, piesaistot valsts pārvaldes atbildīgo nozaru speciālistus, dažādu profesionālo organizāciju pārstāvjus vai citus kompetentus savas jomas speciālistus, piemēram, privāti praktizējošus juristus.

Lietotāju pieprasījums saņemt uz savu jautājumu konkrētu atbildi salīdzinoši īsā laikā (dažkārt tas ir vienas dienas, sarežģītākās situācijās - mēneša laikā) un LV portāla redakcijas darba noslodze jau sākotnēji e-konsultāciju lietošanas noteikumos ir likusi ievērot zināmas robežas attiecībā uz jautājumu saturu, kā arī jautātāja statusu.

Diemžēl cilvēku attieksme pret dažādiem noteikumiem un iepazīšanos ar tiem ir vispārzināma - reti kurš izlasa noteikumus, tādēļ nenāks par ļaunu atgādināt noteikumu svarīgākos punktus:

 LV portāls sniedz e-konsultācijas šādos jautājumos:

  • tiesību aktos noteiktās personas tiesības un pienākumi;
  • valsts pārvalde;
  • valsts un pašvaldību pakalpojumi.

 LV portāls nesniedz e-konsultācijas:

  • civiltiesisku problēmsituāciju, it īpaši par mantiskiem jautājumiem, skaidrošana un risināšana;
  • juridiskām personām (uzņēmumu un iestāžu darbiniekiem savas profesionālās darbības veikšanai);
  • izglītības, studiju darbu izstrādei un zinātniski pētnieciskiem mērķiem;
  • individuālos izņēmuma gadījumos, ja pēc redakcijas ieskata tam ir pamats.

Kāpēc limits ieviests?

E-konsultāciju limits nozīmē, ka viena mēneša laikā lietotājiem būs iespējams datubāzē reģistrēt 200 jaunas e-konsultācijas. Tiklīdz limits būs sasniegts, iespēja iesūtīt savu jautājumu būs liegta līdz nākamā mēneša pirmajam datumam. Tad sistēma atkal atsāks reģistrēt jautājumu iesūtīšanu. Provizoriski limits varētu tikt sasniegts mēneša pēdējā nedēļā, tomēr faktisko situāciju būs iespēja novērtēt tuvāko mēnešu laikā.

 Par situāciju, cik datubāzē jautājumu jau ir reģistrēts, iespējams pārliecināties. Kanālā e-konsultācijas ir izvietota reģistrācijas skala, kas uzrāda reģistrēto jautājumu skaitu.

"E-konsultāciju mēneša limita ieviešana ir pamatota izvēle. Lai gan to ir pamats uzskatīt par ierobežojumu, esam aprēķinājuši savas iespējas un apzināmies, ka LV portāla satura kvalitāte, tai skaitā e-konsultāciju atbilžu kvalitāte, ir galvenais kritērijs. Mēs esam ieinteresēti, lai ikviens lietotājs, kas pie mums ir vērsies, iespējami ātri saņemtu sev noderīgu informatīvo atbildi un spētu tālāk patstāvīgi risināt problēmsituāciju.

Ir jāapzinās, ka kvalitatīvas un saprotamas atbildes sagatavošana ne vienmēr ir ļoti ātra. Jautājumi ir individuāli un kļūst arvien sarežģītāki. Arvien biežāk tas par atbildes sagatavošanu atbildīgajam redaktoram nozīmē arī liela laika un kontaktēšanās ar vairākiem speciālistiem ieguldījumu. Turklāt e-konsultācijas nav vienīgais LV portāla satura segments, ik dienas portālā tiek publicēti arī oriģinālraksti – skaidrojumi, intervijas, problēmraksti, kurus lielākoties veido tie paši LV portāla redaktori un korespondenti," skaidro galvenā redaktore Zaida Kalniņa.

Līdz ar mēneša e-konsultāciju limitu ir noteikts vēl viens ierobežojums, kura ieviešanu arī noteikusi prakse. Proti, no 1.jūnija lietotājam no vienas e-pasta adreses ir iespējas mēneša laikā iesūtīt vienu jautājumu.

Sameklē atbildi bez jautājuma iesūtīšanas!

Visas 6683 atbildes ir ērti pieejamas vienkopus, un tās var atlasīt gan pēc autora, gan tematiski.

Tādēļ aicinām mūsu lietotājus izmantot iespēju pirms jautājuma iesūtīšanas palūkoties, vai līdzīgs jautājums jau ir uzdots un uz to atbilde sniegta. Pastāv liela varbūtība, ka tā ir. Turklāt, ieguldot nedaudz laika meklēšanā, atbildi vai tās galveno virzienu būs iespējams iegūt krietni ātrāk nekā iesūtot jautājumu.

Atbilžu meklēšanai var izmantot vairākas LV portālā piedāvātās iespējas:

  • izmantot visu e-konsultāciju atbilžu sarakstu;
  • izmantot meklēšanas logu, kas izvietots e-konsultāciju atbilžu sarakstā. Nepieciešams ievadīt savai situācijai atbilstošu trāpīgāko atslēgvārdu. Piemēram, alimenti, atvaļinājums, slimības lapa, apsaimniekotājs, vidējā izpeļņa, pensija, maznodrošinātais u.tml.
  • meklēt pēc jautājuma tēmas. E-konsultāciju atbildes ir sistematizētas un lietotājiem ir pieejamas 64 tēmas. Populārākās tēmas ir izvietotas gan e-konsultāciju kanāla atvēruma, gan atbilžu sarakstā sānu slejā. Piemēram: Darba tiesības, ģimene, parādi, sociālā palīdzība, īpašums u.c.
  • meklēt pēc atbildes autora, piemēram, potenciālās atbildes sniedzējas iestādes, personas. Šī meklēšanas iespēja ir pieejama atbilžu saraksta sānu slejā;
  • meklēt pēc atbilžu sniegšanas datuma, izmantojot sānu slejā izvietoto rīku "kalendārs". Šī iespēja būs noderīga, ja ir iepriekš zināma konkrēta atbilde un atbildes sniegšanas datums;
  • meklēt pēc jautājuma numura. Arī šī iespēja būs noderīga, meklējot kādu konkrētu atbildi.

LV portāls cer, ka ieviestie ierobežojumi nebūs būtisks šķērslis arī turpmāk lietotājiem iesūtīt jautājumus un saņemt uz tiem noderīgas atbildes. Atgādinām, ka ar atbildes sniegšanu nekavējamies, nodrošinām to mēneša laikā no jautājuma iesniegšanas brīža, izņemot gadījumus, kad atbildes sagatavošanai nepieciešams ilgāks laiks. Kā arī aicinām ar sapratni izturēties pret lietošanas noteikumiem - LV portāls nesniedz atbildes uz jautājumiem, kas noteikumiem neatbilst, par to informējot jautājuma iesniedzēju.

LV portāla e-konsultācijām ir informatīvs raksturs.

Labs saturs
7
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI