Vai likums paredz prokuroram tiesības, atbildot uz paziņojumu par noziegumu vai atbildot uz sūdzību, sniegt “paskaidrojoša rakstura” atbildi, kas it kā nav pārsūdzama? Vai prokurors, kurš sniedza šādu atbildi, var pats izskatīt sūdzību par savu atbildi?
Sūdzības izskatīšanas kārtību regulē Kriminālprocesa likuma 337. panta otrās daļas nosacījumi.
Atbilstoši Kriminālprocesa likuma 344. panta pirmajai daļai sūdzību var apmierināt vai noraidīt. Vienlaikus jāņem vērā arī sūdzības saturs. Proti, ja pēc satura sūdzība atbilst pieprasījumam par informācijas sniegšanu vai iesniegumam, uz kuru ir pamats sniegt izskaidrojošu atbildi, kas nav pārsūdzama, tad prokurors arī uz sūdzību var sniegt izskaidrojošu atbildi. Dokuments ir vērtējams pēc sava satura, nevis nosaukuma.
Ja sūdzības iesniedzēju neapmierina šāda atbilde (izskaidrojoša), kas nav pārsūdzama, tad viņš var iesniegt sūdzību par prokurora (amatpersonas rīcību). Šādā gadījumā sūdzību par prokurora rīcību izskatīs nevis tas pats prokurors, kurš sniedza atbildi, bet gan amatā augstāks prokurors.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!