Labdien! Nesen pieteicos kredītam savā bankā, bet saņēmu atteikumu. Banka skaidro, ka man ir aktīvas parādsaistības par telekomunikāciju pakalpojumiem 2013. gadā. Esmu meklējis informāciju vietnē manakreditvesture.lv, Latvijas Bankas Kredītu reģistrā un citviet. Bet varu atrast tikai slēgtu saistību, par citu summu un citā datumā. Banka skaidro, ka vairāk informācijas nevar sniegt un man pašam jāmēģina sazināties ar reģistriem. Kā rīkoties, ja nevaru šo parādu atrast? Dīvaini ir arī tas, ka vairāk nekā sešus gadus esmu dzīvojis vienā dzīvesvietā, bet ar mani neviens nav mēģinājis sazināties. Vai ir iespēja šādus ierakstus dzēst no reģistra?
Ziņas par fiziskās personas saistībām, kredītvēsturi iegūst un apkopo kredītinformācijas biroji, kas darbojas saskaņā ar Kredītinformācijas biroju likumu.
Latvijā ir divi kredītinformācijas biroji – AS “Kredītinformācijas birojs” (https://www.kib.lv/) un AS “Crefo birojs” (www.crefobirojs.lv) –, kam ir tiesības apkopot informāciju no dažādiem datu sniedzējiem.
“Kredītinformācijas biroja” mājaslapā norādīts: “Privātpersonas visu Kredītinformācijas birojā apkopoto informāciju, iepriekš reģistrējoties, var pārbaudīt www.manakreditvesture.lv datubāzē. Katrai privātpersonai ir tiesības bez maksas saņemt savas kredītvēstures izziņu, kurā ir redzami dati par aktīvajām saistībām, kavētiem līgumiem un rēķiniem, saraksts ar uzņēmumiem, kuri ir pieprasījuši privātpersonas kredītvēstures izziņu. Par maksu ir iespējams saņemt papildu kredītvēstures izziņu vai iegādāties gada abonementu, kas dod iespēju pārbaudīt savu kredītspējas automātisko aprēķinu.”
Biroja mājaslapā, sniedzot atbildi uz jautājumu: “Kas jādara, ja dati par parādu nav pareizi?”, norādīts: “Ja Jūs uzskatāt, ka Kredītinformācijas Biroja datubāzē ir iekļautas nepareizas ziņas, Jums jāiesniedz rakstveida iebildums Kredītinformācijas Birojam vai konkrētajam kreditoram, kura datos uzrādās kļūda. Tiklīdz saņemsiet oficiālu rakstisku atbildi ar apstiprinājumu par konstatēto kļūdu, mēs būsim tiesīgi koriģēt vai dzēst datus Jūsu Kredītvēsturē. Par kļūdu netiek uzskatīts intervāls no brīža, kad persona veikusi kārtējo maksājumu, līdz brīdim, kad kreditors šo informāciju atjauno datubāzē.”
Jums būtu jāsazinās ar telekomunikāciju uzņēmumu, lai noskaidrotu parāda faktu, kā arī, ja uzskatāt, ka tā ir kļūda, par to jāinformē “Kredītinformācijas birojs”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!