Man ir jautājums saistībā ar KASKO atlīdzības izmaksu. Mana sieva bija iesaistīta ceļu satiksmes negadījumā krustojumā, kur griezās pa kreisi un pretī braucošā automašīna ļoti lēni atsitās pret manas sievas auto. Pēc CSN, protams, sieva ir vainīga, jo atradās pretējā braukšanas joslā (pierādīt, ka brauca pie sarkanā vai skatījās telefonā, nevaram, jo nav video). Lai vai kā – piekritām, ka esam vainīgi. Bet, kad iesniedzām pieteikumu savam KASKO, tas atteica nepietiekama protektora dziļuma dēļ. (Notikums bija pirms 1. decembra, kad protektora dziļuma prasība bija 1,7 mm). Mūsu auto evakuēja, jo negadījumā ritenis bija novirzījies un knapi varēja pabraukt. Mums riepu protektoru mērīja tikai autoservisā (policija nefiksēja riepu protektoru dziļumu negadījuma vietā), kur vienai no riepām uzrādīja 1,1 mm (kas, skaidrs, ir par maz). Jautājums ir: vai apdrošinātājs drīkst atteikt, ja nevar pierādīt, ka mums protektors nebija zem pieļaujamā līmeņa negadījuma vietā, jo tur netika nomērīts? Godīgi saku, ka, kamēr evakuēja, ar transportlīdzekli tika veikti manevri, kas būtiski ietekmēja protektora nodilumu, jo riteņu ģeometrija bija novirzījusies no vajadzīgā un ritenis burtiski šļūca, nevis ripoja, kā arī šoreiz gan laika apstākļi bija labvēlīgi (sniega nebija), gan arī negadījumu pilnībā neietekmēja riepu stāvoklis.
Latvijas Apdrošinātāju asociācija nevar izvērtēt apdrošinātāja atteikuma pamatotību, jo nepieciešams lietu skatīt kopumā – apdrošināšanas polisi, līguma noteikumus, kā arī ekspertīzes slēdzienu. Apdrošinātāji mēdz noteikumos kā vienu no izņēmumiem paredzēt, ka atlīdzība netiek izmaksāta, ja riepu protektora dziļums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajam. Ekspertīze lielākoties notiek servisos, kur transportlīdzekli nogādā pēc ceļu satiksmes negadījuma.
Ja klientu neapmierina apdrošinātāja lēmums, viņš to var apstrīdēt pie apdrošinātāja. Savukārt, ja arī atkārtota apdrošinātāja atbilde viņu neapmierina un klients uzskata, ka saskaņā ar noslēgto līgumu apdrošināšanas atlīdzība viņam nepārprotami pienākas, klients var vērsties ar sūdzību LAA ombudā, iesniedzot sūdzību elektroniski. Sīkāku informāciju par lietas izskatīšanu ombudā var noskaidrot LAA mājaslapā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!