DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Rīgā turpina būvēt satiksmes pārvadu no Tvaika ielas uz Kundziņsalu; paveikta lielākā daļa darbu

Publicitātes foto

Arī ziemas periodā Rīgā turpinās aktīva satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu būvniecība. Līdz šī gada beigām būvobjektā plānots pabeigt 80% no kopējā darbu apjoma. Ziemas periodā plānots veikt atsevišķu konstrukciju montāžu un aprīkojuma izbūvi. Pārvada būvniecību pilnībā plānots pabeigt 2026. gada būvdarbu sezonā.

Pērnā gada decembrī tika uzsākts svarīgākais projekta etaps - centrālā tērauda laiduma konstrukcijas uzbīdīšana pāri Sarkandaugavas attekai. Laiduma konstrukcijas uzbīdīšana, fiziski savienojot abus upes krastus, noslēdzās šī gada aprīlī. Pēc tam vasaras un rudens mēnešos turpinājās dažādu inženierkomunikāciju - lietus un sadzīves kanalizācijas, gāzes apgādes, apgaismojuma, vājstrāvu, sakaru un elektroapgādes izbūve. Tāpat Tvaika ielā un slēgtajā ostas teritorijā Sarkandaugavas pusē izbūvēja segumu, kā arī četrām no astoņām pārvada estakādēm veica hidroizolācijas ieklāšanu un asfaltbetona seguma izbūvi. Līdz šī gada beigām satiksmes pārvadam ir plānots pabeigt estakāžu betonēšanu.

Ziemas periodā būvobjektā plānots veikt atsevišķu konstrukciju montāžu un aprīkojuma izbūvi. Savukārt pavasarī būvdarbi atsāksies pilnā apjomā, kad tiks veikta hidroizolācijas ieklāšana uz pārvada, segumu izbūve, aprīkojuma uzstādīšana un labiekārtošanas darbi. Viens no noslēdzošajiem etapiem šī projekta ietvaros būs pārvada slogošana un nodošana ekspluatācijā. Pēc tam jauno satiksmes pārvadu varēs atvērt satiksmei.

Projekta ietvaros top aptuveni 863,5 metrus garš pārvads, kas savieno Tvaika ielu Sarkandaugavā ar Rīgas brīvostas industriālo zonu - Kundziņsalā, nodrošinot jaunu un efektīvu piekļuvi ostas teritorijai kravas transportam. Jaunais satiksmes pārvads būtiski papildinās Rīgas iekšējo apvedceļu, nodrošinot ērtu savienojumu starp Tvaika ielu, Kundziņsalu un tālāku kravu novirzīšanu uz Austrumu maģistrāli, Daudersalas pārvadu, Dienvidu tiltu un Čakstes gatvi. Projekts veicinās satiksmes plūsmas uzlabošanos un samazinās vides slogu pilsētas centrā.

Tāpat patlaban dinamisku transformāciju piedzīvo 360 hektāru lielā ostas teritorija Kundziņsalā, veidojoties par jauno Rīgas industriālo centru ar viedām ražotnēm, digitalizētu ostas kontroles infrastruktūru, mūsdienīgiem enerģētikas un konteineru loģistikas uzņēmumiem. Kundziņsala ir arī nozīmīgs valsts drošības un militārās mobilitātes punkts.

Iepriekš jau ziņots, ka pašvaldība projektu realizē sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi. Pašvaldība īsteno satiksmes pārvada būvniecību un nodrošinās tā funkcionēšanu, izbūvējot Kundziņsalas satiksmes pārvadu, bet brīvosta kā sadarbības partneris izbūvē Kundziņsalas teritorijas daļu un savienojumu ar pārvadu līdz estakādēm uz un no pārvada.

Būvdarbus veic pilnsabiedrība “RK link”, kurā apvienojušies SIA “Binders”, SIA “TILTS” un SIA “Hanza Construction Group”.

Projekta realizācijas kopējās izmaksas veido 82,6 miljonus eiro. Valsts budžeta dotācija veido 23 miljonus eiro, bet valsts budžeta aizņēmums 59,6 miljonus eiro. Projekts tiek līdzfinansēts no Eiropas Savienības fondiem - KF finansējums ir 4,5 miljoni eiro (finansējuma saņēmējs Rīgas brīvostas pārvalde). 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI