Latvijas ģeogrāfiskā novietojuma dēļ Latvijas un Baltijas valstu iedzīvotāju mobilitātei, kā arī konkurētspējīgai preču apritei vienotā ES tirgū aviācijas savienojamība ir neaizstājams instruments. Pašreiz Latvijas aviācijas nozare ieņem dominējošu pozīciju Baltijā un ir nozīmīgs Ziemeļeiropas aviācijas tranzīta centrs. Pateicoties tranzīta un transfēra satiksmei, vidēji 70 % no sēdvietām unikālajos galamērķos no Baltijas valstu lidostām tiek nodrošināti tieši no Rīgas lidostas.
“Situācija mainās un Latvijas pozīcijas ietekmē gan Ziemeļeiropas aviācijas tirgus kopumā, gan konkurentu darbības, īpaši Baltijas valstu mērogā. Lai arī turpmāk saglabātu Rīgas lidostas vadošo lomu Baltijas aviācijas tirgū un veicinātu dažādu aviosabiedrību interesi par Latviju, ir nepieciešama izlēmīga rīcība nodrošināt ekonomiski pamatotu atbalstu esošo aviācijas savienojumu uzlabošanai un jaunu galamērķu attīstībai”, uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka.
SM izveidotā starpministriju darba grupa, kurā strādāja Ekonomijas ministrijas, Finanšu ministrijas, Ārlietu ministrijas, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Latvijas Aviācijas Asociācijas, Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas, Rīgas lidosta un citi tūrisma nozares eksperti, izstrādāja priekšlikumus, lai veicinātu Rīgas lidostas konkurētspēju. Darba drupa virza trīs veida atbalsta mehānismus, kas veicinās tautsaimniecības attīstību un sekmēs ārvalstu tiešās investīcijas Latvijas ekonomikā. Nepieciešamie atbalsta mehānismi: riska dalīšanas programma tālsatiksmes savienojumu attīstībai, mārketinga atbalsts aviosabiedrībām ienākošā tūrisma veicināšanai un mārketinga atbalsts aviosabiedrībām jaunu maršrutu atklāšanai un reģionālās savienojamības uzlabošanai.
Izstrādātās atbalsta programmas stratēģiskais mērķis ir uzsākt regulārus tālsatiksmes lidojumus ar Ziemeļameriku, palielināt pasažieru plūsmu esošajos Rīgas lidostas galamērķos, kuri var dot pienesumu ienākošā tūrisma attīstībai, kā arī veicināt aviosabiedrību gatavību investēt Rīgas lidostā atverot jaunus lidojumu virzienus, vai palielinot lidojumu regularitāti esošajos maršrutos